Ostani doma
Savjeti stručnjaka
Mario Valentić: 'U prirodu treba ići barem jednom tjedno'
Privatni album

Kao trener i magistar kineziologije ima veliko iskustvo pa smo ga upitali kako vježbati tijekom zime, te što je dobro jesti i piti

Mario Valentić, magistar kineziologije i profesionalni trener, pravi je primjer osobe koja vodi zdravi život u cjelini, potpuno je posvećen umu i tijelu. Osim što pazi na prehranu i vježbanje, Mario je povezan i s prirodom. Na njegovom Instagramu možemo vidjeti kako puno vremena provodi sa svojom djecom u prirodi te sudjeluje u različitim aktivnostima. Zbog njegovog iskustva upitali smo ga kako vježbati tijekom zimom, te što je dobro jesti i piti.

"Što se tiče treninga i vježbanja, naravno treba se što više kretati. Kretanje je puno više od samog treninga. Treba odabrati neku vrstu treninga koja čovjeku najbolje odgovara ovisno o dobi i kondiciji i drugim značajkama svake osobe. Važno je kombinirati aerobne vježbe kao što su trčanje, brzo hodanje. Uvijek sam puno više za hodanje i boravak u prirodi, a u prirodu treba ići barem jednom tjedno", rekao je Valentić ta naglasio koliko je važno svjesno hodanje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mario Valentić (@mario.valentic) on Jan 7, 2020 at 6:06am PST

"Važno je puno šetati, disati svjesno, ali i raditi vježbe za kralježnicu. Treba naglasiti da je najbolja vježba za kralježnicu dobro držanje. Tako i tijekom hodanja osvijestiti položaj kralježnice i svjesno hodati. Vježbe snage odnosno vježbe s opterećenjem važne su za jačanje muskulature te ligamenta, zglobova i tetiva. Naravno, svakako treba uvrstiti vježbe s kojima će se vježbati i ono neopipljivo, a to su emocije, misli, um - vježbe daha i prisutnosti. Samo s tim pristupom možemo vježbati zdravlje u cjelini", dalje je rekao.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mario Valentić (@mario.valentic) on Sep 23, 2019 at 2:15am PDT

Prehrana za hladnije dane

"Prva značajka zimske prehrane je da se trebaju unositi namirnice koje su u skladu s godišnjim dobom. Bundeva, smeđa integralna riža, heljda, proso, mahunarke, leća, korjenasto povrće (celer, mrkva, peršin, cikla)", rekao je te objasnio zanimljiv način pripreme. "Korjenasto povrće bilo bi dobro pripremati na nishime način, nešto se dulje kuha na laganoj vatri. Isječe se na veće komade, dulje se kuha da se energija i toplina prenesu na organizam. Uvijek je važno dugo žvakati, barem 35 puta", objasnio je te rekao da je dobro započeti dan toplom vodom ili limunadom, ali i piti jako puno tekućine tijekom dana. 

Mario je na kraju s nama podijelio zanimljiv savjet za prehladu. "Ako se ljudi osjećaju prehlađeno mogu svako veće popiti 'zlatno mlijeko' - to je biljno mlijeko s žličicom kurkume, malo kokosovog ulja i papra. Pravi napitak za hladne zimske dane."

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!