Zdravlje
Male promjene u tijelu čine čuda: Trudnoća je zapravo najbolje razdoblje za vježbanje?
Thinkstock

Vježbanja u trudnoći se ne morate bojati. Štoviše, tijelo vam upravo tada daje dodatnu 'potporu'

Trudnoća i tjelovježba nerijetko ne idu zajedno. Više ste puta čuli za natečene zglobove, jutarnje mučnine i bolove u leđima nego da su trudnice zapravo najbolji 'vježbači', zar ne?

Međutim, čini se da male promjene tijela u trudnoći mogu učiniti naše treninge puno učinkovitijima.

"Većina se promjena događa zbog drugačijeg otpuštanja hormona poput estrogena, progesterona i relaksina", tvrdi znanstvnica Michele Olson. Te promjene u hormonima vode do većeg volumena krvi i drugih domino efekata koji zapravo poboljšavaju tjelovježbu.

(FOTO: Pexels)

Prednosti od samog početka

Za vrijeme trudnoće, povećava se volumen krvi kako bi beba lakše rasla. Zahvaljujući većoj količini crvenih krvnih stanica, "u prvih 10 do 12 tjedana trudnoće, većina žena ima prirodno povećan stupanj izdržljivosti", otkriva liječnik Raul Artal-Mittelmark za Shape.

Upravo zbog toga možete primijetiti da ste 'jači' i izdržljiviji kad trčite u prvom tromjesečju. No, uvijek je potrebno dobiti dopuštenje liječnika i nikako nemojte na svoju ruku početi trčati duge staze u trudnoći.

Bolja fleksibilnost i manje grčeva

Hormon relaksin zaslužan je za bolju fleksibilnost jer se ligamenti pripremaju i 'opuštaju' kako bi porod prošao što lakše. "Žene često primjećuju da se mogu rastegnuti malo više za vrijeme vježbanja joge", kaže Olson i dodaje da "budete oprezni da ne istegnete mišić ili zglob kako ne biste gubili ravnotežu."

Za to vrijeme parotidna žlijezda prozvodi više kalcija zbog čega buduće mame imaju manje grčeva mišića.

Prije nego što počnete iskorištavati trudnoću za rad na svojim tjelovježbama, posavjetujte se s liječnikom. 

Pročitajte još:

 Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!