Zdravlje
Mršavimo li teže s godinama? Liječnica objašnjava kako lakše izgubiti kilograme
Thinkstockphotos.com

Uz nove strategije i dobar pristup tijelu i umu moguće je biti u punoj snazi bez viška kilograma, objašnjava liječnica Amy Shah

Liječnica intergrativne medicine Amy Shah kaže da godine nisu problem kada je u pitanju gubitak kilograma. "Svaki tjedan u svojoj praksi i zajednici razgovaram s bezbroj žena i muškaraca koji su u najboljoj formi u svom životu kako stare. To ne znači da je lakše - to je zato što oni koriste različite strategije koje su se razvile s godinama", objašnjava Amy Shah za Mindbodygreen te dodaje da se s godinama mijenja otpornost na leptin, upale i razina hormona i zbog toga ne možemo biti nepromišljeni kao u mladosti. Tijelu treba duže da se oporavi i zacijeli i manje je naoružano hormonima koji sagorijevaju masnoću.

Uz nove strategije i dobar pristup tijelu i umu moguće je biti u punoj snazi bez viška kilograma: 

1. Važna je povezanost uma i crijeva

"Ključno je znati kako se osjećate zbog hrane. To je veza uma i crijeva. Na primjer, pacijenti znaju da hrana koju danas jedu određuje kako će se osjećati sutra. To znači da vam pizza ne izgleda tako dobro ako danima nakon toga osjećate nadimanje, umor i glavobolju. Vaša crijeva 'razgovaraju' s vama o tome kako što djeluje na vaše tijelo i zbog čega se osjećate izvan ravnoteže, kaže te dodaje da su mnogima trebale godine da se konačno uspostavi ta veza

"Moj savjet je da nakon večere razmislite o tome kako se osjećate, i sljedeće jutro. Jeste li se zbog večere osjećali dobro? Ako se ne osjećate dobro konzumirajte nešto drugo", savjetuje.

2. Kontrolirajte stres

"To je najvažniji razlog zašto vidim starije ljude u najboljoj formi u njihovom životu. Znaju prepoznati i nositi se sa stresom. Mnogi od njih više su ispunjeni i usredotočeni na svrhu - možda su počeli moliti ili meditirati. Biti pun kofeina i bez sna nije dobar recept za gubitak kilograma i dobro zdravlje", dodaje.

(Foto: Thinkstock)

3. Promijenite fokus u vježbanju

"Stalno se ponavljam, ali morate odabrati vježbanje koje nije kazna. Pacijenti koji se vesele vježbanju. Pacijenti koji se raduju aktivnosti su oni koji se toga pridržavaju i imaju rezultate. Na primjer, stogodišnjaci često navode ugodne vježbe kao što su plivanje ili hodanje kao ključ njihove dugovječnosti. Gubitak kilograma i dobro zdravlje su maraton - one aktivnosti koje možete raditi svaki dan, tjedan po tjedan su vaš ključev za pobjedu", kaže za Mindboygreen

Postoje neke stvari koje se neizbježno mijenjaju s godinama:

  • pad hormona
  • gubitak mišićne mase
  • kosti gube minerale i gustoću
  • ukupna količina masnoće neprestano raste - stariji ljudi mogu imati gotovo trećinu više masti nego kad su bili mladi
  • usporavanje metabolizma

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!