Zdravlje
Očuvajte zdravlje, mozak i ljepotu: Nikad ne biste rekli da zbog ovog brže starite
thinkstock

Kroz dan radimo nekolicinu stvari koje štetno utječu na proces starenja

Kako starimo počinjemo sve više obraćati pažnju na efekte godina, a želimo se što duže osjećati i izgledati mlađe. Stresiramo se oko sijedih vlasi ili malih borica, ali u većini slučajeva sasvim druge stvari čine da brže starimo. Neke svakodnevne sitnice dodaju godine licu, ali i našem mozgu. 

1. Isprobavanje ekstremnih dijeta

Oni koji se brinu o zdravijem načinu života najčešće kreću na zdraviju prehranu. No, odlazak na najpopularnije, ekstremne dijete može imati sasvim obrnuti učinak, a posebno ako dijeta uključuje naglu promjenu načina prehrane. 

"Jo-jo dijete mogu dovesti do gubitka mišića i kosti na duge staze", zaključila je Kate Milne za BestLife i dodala da je studija objavljena u The American Journal of Clinical Nutrition zaključila kako takve dijete uzrokuju lošu mobilnost i slabost tijela. 

(FOTO: Thinkstock)

2. Konzumiranje pića iz plastičnih boca

Ovo nema veze sa zaštitom okoliša ili kemikalijama iz plastike - iako su to itekako važni čimbenici koji bi nas trebali motivirati na odbacivanje plastičnih boca. Prema Anthonyju Younu, specijalistu za holistički pristup zdravlju i ljepoti, ispijanje pića iz plastičnih boca uzrokuje nastanak bora.

"Liječnici vjeruju da takav česti pritisak na usne potiče stvaranja borica", dodao je Youn i objasnio kako je bolje odbaciti plastične boce i piti iz čaša.

3. 'Zlopamćenje'

Naše emotivno stanje značajno utječe na fizičko stanje. Osjećaj gorčine zbog prošlih događaja u životu ili argumenata može umoriti vaš um i tijelo. 

"Tijelo drži stres i traume kroz stisnutu vilicu, stalno namršteno lice i obrve te iskrivljena ramena", objasnila je wellness konzultantica Heather Larivee, za BestLife.

4. Zanemarivanje stresa

Dobro je poznato da stres (kratkoročni i dugoročni) može biti razlog preranom starenju. Kad smo pod stresom, tijelo proizvodi kortizol, hormon koji uništava telomere na DNK-u. 

"Bore i sijeda kosa te loš imunitet povezan je s kraćim telomerima", tvrdi Monica Lam-Feist. Prilagodite tempo sebi i osigurajte vrijeme za stvari u kojima uživate kako bi usporili proces starenja.

(FOTO: Pexels)

5. Gledanje u mobitel

Položaj u kojem gledamo u mobitel (pognuta glava i ramena) još je jedan načina kako ubrzavamo starenje i propadanje našeg zdravlja. Naime, glava teži između tri i šest kilograma. 

"Položaj za tipkanje stavlja nevjerojatnu silu na vrat i kralježnicu i radi pritisak. To može pridonijeti preranom starenju tijela, glavoboljama, bolovima u ramenika i vratu, smanjenoj fleksibilnosti te vidljivoj grbi na kralježnici", otkrila je Larivee. 

6. Pretjerano vježbanje

Iako je fizička aktivnost ključ zdravog i dugačkog života, postoji i nešto poput pretjerivanja s vježbanjem. Kad treniramo prečesto ili preintenzivno, mišići nikad nemaju vremena za oporavak. 

"To vodi do upala, lošeg sna i ugroženog imunološkog sustava", tvrdi Lorraine Miano, stručnjakinja za holističku medicinu.

"Posebno je to važno za žene jer godine, stres i pretjerivanje s vježbanjem dovodi visokih razina kortizola i disbalansa hormona."

 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!