Zdravlje
'Fontana mladosti': Rutina je čarobni napitak koji vam može promijeniti život
profimedia.hr

'Fontana mladosti' je svjetska hit-knjiga autora P. A. Straubingera, Margit Fensl i Nathalie Karré, a izašla je u izdanju Egmontove biblioteke PULS

Čovječanstvo već tisućljećima traga za fontanom mladosti – tajnom zdravijega, sretnijeg i vitalnijeg života. A odgovor je tako jednostavan. Višesatno nejedenje dokazano potiče pomlađivanje stanica: proces tzv. autofagije omogućuje čišćenje i regeneraciju tjelesnih stanica. Za njegovo je istraživanje dodijeljena i Nobelova nagrada za medicinu 2016. godine. Šesnaestosatni post temelji se upravo na tim znanstvenim spoznajama, a posve ga je lako učiniti sastavnim dijelom svakidašnjice. Ova knjiga također pokazuje i kako redovitom meditacijom smanjiti stres i poticaje za prejedanjem te nudi mentalne tehnike koje će vam omogućiti postizanje učinaka trajne dugovječnosti.

Donosimo vam ulomak iz knjige o tome koliko je rutina važna za naše živote: 

 

Preporučeno za tebe

Preporučeno za tebe

Sjećate se Asterixa i njegove bočice čarob­noga napitka? Čim je iskapi, odjednom ima svu snagu potrebnu za pobjedu. I to posve automat­ski. Eh, kako bi život bio lijep kad bi to bilo tako jednostavno...

Zanimljivo je što mi ljudi imamo nešto slično. Samo vrlo malo nas to iskoristi u onom intenzi­tetu u kojem je to moguće. Taj čarobni napitak – koji nam može promijeniti život – je rutina.

Jednom kad ih naučimo i uvedemo u  svo­je živote, rutine se dalje odvijaju automatski – i upravo se na tome temelji njihov čarobni uči­nak. Automatizam nam pomaže da budemo ono što jesmo: uspostavljanjem rutina koje će prido­nositi našem zdravlju, koje će nas pomlađiva­ti i puniti nas energijom u zrcalu ćemo redovi­to susretati snažno i zadovoljno “ja“. Isto tako, udovoljavamo li redovito svojim slabostima pre­puštajući vodstvo negativnim unutarnjim glaso­vima, i za to ćemo na kraju platiti cijenu.

Kad ovladamo korisnom novom rutinom i ona postane automatska, ta rutina djeluje poput ča­robnog napitka koji nas štiti i pomaže nam da postignemo ono što želimo – dakako, ne u trenu kao u slučaju Asterixa i njegova čarobnog napit­ ka, ali za tjedan, mjesec ili godinu. Rutine obli­kuju naš život, nezamjetno, kao što kapi vode oblikuju kamen.

(Foto: Promo)

Nathalie Karré: Male promjene – veliki rezultat

Gregor, direktor jedne produkcijske tvrtke, u početnom je razgovoru izrazio želju da bi htio biti pribraniji i usmjereniji na ciljeve. Analiza si­tuacije pokazala je kako je Gregor uvjeren da mu trenutačna svakidašnjica uz posao i obitelj jednostavno ne ostavlja mjesta za rutine koje bi mogle pospješiti koncentraciju, primjerice sport ili meditaciju.

Ipak, pristao je analizirati svoju svakidašnju ruti­nu ne bi li na temelju toga osmislio nove obrasce ponašanja. Vrlo je brzo prepoznao rutinu. Grego­rov početak dana izgledao je ovako: isključio bi alarm na pametnom telefonu, provjerio e­poštu, Facebook i Instagram na brzinu odgovarajući na nekoliko poruka i zatim pročitao najvažnije dnevne vijesti. Katkad bi podlegao iskušenju i na You­ Tubeu pogledao nekoliko uzbudljivih sportskih prizora, nerijetko nauštrb obiteljskog doručka. Prvi sati u danu prebrzo su prolazili da bi ostav­ljali mjesta aktivnostima koje bi mu mogle po­boljšati koncentraciju i zdravlje poput sporta ili meditacije. Premda bi već riješio nekoliko poruka, obično bi odlazio od kuće s osjećajem da će teško obaviti brojne zadatke koji ga čekaju taj dan.

S  pomoću te analize Gregor je promijenio svo­ju jutarnju rutinu koja sada – pola godine pos­lije – izgleda ovako: mehanička budilica zvoni u šest ujutro i to je Gregoru okidač za novi obra­zac ponašanja: umivanje i pranje zuba, izlazak na terasu, sjedanje na stolac i dvadesetominutno meditiranje (isprva je to bilo pet minuta na dan). Poslije meditacije Gregor je vrlo pribran i prisutan i u tom se stanju usredotočuje na najvažniji cilj toga dana i zapisuje ga u “Osobni podsjetnik” – pisanje traje nešto manje od minute. Više si ne želi uskratiti taj ritual jer zna da fokusiranje na najvažniji cilj za taj dan i sâm čin zapisivanja kon­kretizira stvari čineći ga učinkovitijim, usmjereni­jim na cilj i usredotočenijim.

Na kraju je Gregor bio iznenađen kako je lako u život uspio uklopiti obje stvari: meditaciju i fo­kusiranje na cilj. Poslije je u dnevnu rutinu uspio uvesti i 30­-minutno bavljenje sportom (trčanje ili jogu). Danas Gregor izlazi iz kuće poslije obav­ljene meditacije, fokusiranja na cilj i sporta u osam sati ujutro. U okviru intervalnog posta ne doručkuje, ali zato s obitelji za stolom popije šali­cu čaja. Danas smatra da je pola devet dovoljno rano da provjeri društvene mreže i bude dostu­pan putem e­pošte.

Kako je to učinio? Gregor je prvo uložio (vrijeme i novac) u dva treninga za osobni rast i razvoj gdje je razradio ciljeve i postavio rutine. “Okidač” navi­ke – u njegovu slučaju alarm pametnog telefona – zamijenio je mehaničkim budilicom i tom do­ista jednostavnom promjenom pokrenuo posve drukčiji obrazac ponašanja. Jutarnju rutinu nado­ punio je meditacijom – koja je u početku trajala samo nekoliko minuta – a vrijeme za društvene mreže zamijenio je sportom.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!