Zdravlje
Srce i mozak povezani su jače, no što mislimo
Pexels

Kako bismo očuvali psihičko zdravlje, ali i srce, dobro je usvojiti ove tri navike

 

Mozak i srce su povezani više, no što mislimo. Ono što je dobro za srce, dobro je i za mozak, a ono što je loše za srce isto tako je loše i za mozak. Iako težina mozga iznosi samo dva posto težine tijela, mozak koristi 20 posto kisika potrebnog tijelu. Sve ono što oštećuje krvne žile i utječe na cirkulaciju, utječe i na mozak. To znači da briga o srcu i krvnim žilama znači i brigu o mozgu. Ova veza ide u oba smjera. 

Ljudi koju pate od depresije, anksioznosti ili bipolarnog poremećaja imaju veći rizik da obole od kardiovaskularnih bolesti, čak i u mladosti. S druge strane, ljudi s bolestima srca i krvnih žila češće od ostalih će u poznim godinama razviti neki oblik demencije. Kako bismo očuvali psihičko zdravlje, ali i srce, dobro je usvojiti ove tri navike.

1. Molitva ili meditacija

Upravo se čita

Preporučeno za tebe

Preporučeno za tebe

Istraživanje koje je na svojim stranicama objavila Nacionalna knjižnica za medicinske znanosti u SAD-u pokazalo je da meditacija i molitva pospješuju cirkulaciju u prefrontalnom korteksu, smanjujući simptome anksioznosti i poboljšavajući raspoloženje. I meditacija i molitva su vrlo učinkovite u ublažavanju stresa, što je povezano sa sniženim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, a osim duhovnih vođa, preporučuju ih i stručnjaci iz Američke udruge za zdravlje srca, piše Mbg.

(FOTO: Pixabay)

2. Fizička aktivnost

Poznato je da fizička aktivnost dobro djeluje na srce, no jeste li znali da ima jednak učinak i na mozak te mentalno zdravlje? Što srce bolje pumpa krv kroz tijelo to je opskrba mozga kisikom i hranjivim tvarima bolja. 

Redovita tjelesna aktivnost utječe na hipokampus, tako da potiče njegov rast, a hipokampus je ključan kada je riječ o pamćenju i raspoloženju. 
Tjelovježba također smanjuje rizik od razvoja depresije (čak i 15 minuta trčanja dnevno), poboljšava raspoloženje i povećava kognitivne sposobnosti. 

3. Prehrana

Kako bismo poboljšali zdravlje srca, a time i mozga u prehranu bi trebalo uvrstiti namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama, kakaovac, zeleni čaj i hranu koja sadrže jedan od najjačih antioksidanasa - resveratrol. 


 

Reci što misliš!