Ostani doma
Zdravlje / Fitness
Kod ovih i još mnogih drugih zdravstvenih problema pomaže joga
Pixabay

Joga je savršen spoj duhovne i tjelesne prakse dostupna baš svima, bez obzira na zdravstveno stanje. Znanstveno je dokazano da prakticranje joge podiže kvalitetu života

Iako, kada pomislimo na jogu, pomislimo na vitke osobe, stvarnost je drugačija. Jogu mogu vježbati svi bez obzira na višak kilograma ili neke druge otegotne okolnosti. One u jogi ne postoje jer se asane prilagođavaju osobi koja vježba.

Motivirajuće  je i to što ćete vrlo brzo vidjeti napredak i osjetiti blagodati za zdravlje. Joga će u svakom slučaju podići kvalitetu vašeg života, od toga da će vas prestati boljeti leđa i glava, do toga da ćete imati jači imunitet i biti smireni.

(FOTO: Pixabay)

1. Joga pomaže kod kroničnog stresa

Studija koju je nedavno provelo Sveučilište Utah pokazala je da nas svakodnevna joga, koja uključuje vježbe opuštanja i meditaciju, čini otpornima na stres, odnosno pomaže nam da se lakše nosimo sa stresnim situacijama.

2. Smanjuje anksioznost

Malena studija čiji su rezultati objavljeni u časopisu Journal of Preventive Medicine pokazala je da je joga, u kombinaciji s drugim metodama,, korisna kod naksioznih napdaja, odnosno prevenira ih.

(FOTO: Pixabay)

3. Joga smanjuje depresiju

Prema studiji objavljenoj u Yoga Journal povodom 125 obljetnice Američkog psihološkog društva, joga može uvelike smanjiti simptome depresije. Znanstvenici su pratili psihičko stanje bivših vojnika s dijagnozom depresije, koji su krenuli dvaput tjedno na jogu. Nakon nekog vremena stanje im se uvelike poboljšalo. Važno je, kako i kod anksioznosti, u ovom slučaju jogu kombinirati s ostalim metodama i savjetima koje je dao liječnik. 

4. Joga jača srce

Prema studiji objavljenoj u  Eurpean Journal of Prevenive Cardiology, joga smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti. Američko društvo za zdravlje srca preporučuje prakticiranje joge kao prevetivnu mjeru.

(FOTO: Pixabay)

5. Joga nas oslobađa kronične boli u leđima

Određene asane učvršćuju unutarnje mišiće trupa koji drže kralježnicu te pridonose boljem držanju tijela. Druge paka asane pomažu istegnuti i opustiti mišiće. 

6. Joga čuva mozak

Studija koja je objavljena 2017. u znanstvenom časopisu Frontiers in Aging Neuroscience pokazala je kako jogautječe na mentalne sposobnosti. Mala grupa jogija praćena je punih 14 godina. Pokazalo se da su njihove mentalne sposobnosti, poput pamćenja i mogučnosti fokusiranja puno bolje nego kod kontrolne skupine, odnosno kod osoba kojene vježbaju jogu. 

7. Joga jača imunitet

Kronični stres može uvelike oslabiti naš imunosni sustav. Nekoliko studija pokazalo je da prakticiranje joge neutralizira stres i tako prevenira nastanak tjelesne bolesti. 

(FOTO: Pixabay)

8. Joga čuva štitnjaču

Stres također loše utječe na štitnjaču, a joga i ovdje pomaže. Osim što nasnopušta i timeindirektno čuva ovu žlijezdu. Postoje položaji poput svijeće ili stoja na glavi koji direktno utječu na rad štitnjače, odnosno dovode hormone u balans.

Pročitajte još:

 Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!​​

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!