Zdravlje / Fitness
Trener trčanja Darko Krog: Kod zimskog trčanja treba poštovati određena pravila
www.profimedia.hr

Trčanje po hladnoći i snijegu ima svojih čari - bistri um i jača tijelo, no jako je bitno dobro se pripremiti

Iskusnog trkača i trenera u Omega školi trčanja Darka Kroga upitali smo na što sve treba pripaziti kod trčanja zimi kako bismo neozlijeđeni i u formi dočekali proljeće.

Zagrijavanje, primjerena odjeća i unos tekućine važni su faktori koji će osigurati da uživamo u omiljenoj tjelesnoj aktivnosti i onda kada je temperatura ispod ništice. 

"Trčanje je aktivnost koja nikako ne prestaje sa zimom, stoga se treba pridržavati nekih pravila", kaže trener Krog, navodeći ih u nastavku.

Ne pretjerujte s odjećom

"Vrlo je važan odabir odjeće i obuće pa bi tako preporuka bila da koristimo majicu kratkih i eventualno na nju i dugih rukava. Majice nikako ne bi smjele biti pamučne, već od sintetičkim materijala (dry fit), jer pamučne majice upijaju znoj i vrlo brzo nas pojačano hladne. Na majice možemo navući šuškavac ili jaknu ukoliko su temperature dosta ispod nule", objašnjava trener Krog te dodaje da bi svaki trkač i trkačica u ormaru trebali imati i tajice za trčanje zimi.

"Tajice su neizostavni odjevni predmet za zimu. Poželjno je imati i donje rublje za trčanje kod jačih hladnoća, kao i debele zimske tajice. Što se tiče tenisica bilo bi dobro u opremi za imati i Gore Tex tenisice koje odlično štite stopalo od hladnoće i vlage". 

"Prije treninga trebalo bi nam biti umjereno hladno jer kad krenemo s aktivnošću tijelo se vrlo brzo zagrije. Pretjerivanje s odjećom dovodi do pregrijavanja tijela pa time ni aktivnost nije više ugodna", dodaje trener.(FOTO: Pexels)

Zaboravite na stopalice dok ne zatopli 

"Važni odjevni detalji su kapa i rukavice jer čuvaju dijelove tijela kroz koje gubimo najviše topline. Poželjno je da kapa bude od flisa, nikako vunena. Jednako tako i rukavice. Ne vunene, već od materijala koji slabije upijaju vlagu. Oko vrata i eventualno preko usta i nosa najpraktičniji je buff. Buff se može koristiti i kao kapa", savjetuje trener te skreće pozornost na još jednu bitnu stvar kad smo kod prevencije ozljeda, a to su odgovarajuće čarape. "Na stopalima trebamo kvalitetne visoke čarape koje prekrivaju i griju Ahilovu tetivu, nikako stopalice", naglašava Krog.

Zagrijavanje je obavezno

"Prije trčanja treba se obavezno dobro zagrijati na mjestu. Bilo bi dobro da zagrijavanje napravimo prije, no što izađemo na hladnoću. Kako se zimi znojimo jednako kao i ljeti, važno je piti vodu prije, tijekom i poslije treninga", kaže Krog.

I za kraj, ali nikako manje bitno je dobrootvoriti oči. "Kad trčimo važno je obratiti pozornost na podlogu kojom trčimo, jer možemo naići na skliske površine, čime riskiramo ozbiljne ozljede. Znači, dobro gledati ispred sebe i skratiti korak, ako je teren sumnjiv", zaključuje ovaj iskusni trkač i bilo bi korisno poslušati ga. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!