Ostani doma
Zdravlje / Fitness
Je li bolje vježbati ujutro ili navečer? Dobre i loše strane
Thinkstockphotos.com

Vaša unutarnja temperatura puno je viša na kraju dana što vas čini fizički spremnijima za vježbanje

Svi znamo kada trebamo vježbati na osnovi našeg horoskopskog znaka, fizičkih ograničenja ili količine energije koju posjedujemo? Ali je li uopće važno kada vježbamo? Općenito nije sve dok vježbate, vaše tijelo je zadovoljno, piše Purewow. U nastavku pročitajte koje su prednosti i nedostaci vježbanja u različito doba dana.

Zašto je dobro vježbati ujutro?

1. Lakše je vježbati ujutro

Preporučeno za tebe

Budimo iskreni do kraja dana smo potpuno umorni. Čak i kada nam se ide u teretanu. Zbog toga često ljudi vježbaju ranije u danu jer im se lakše držati rutine. "To je zato što to rade prvo. Nisu izloženi događajima u cijelom danu i stresu, zbog čega se mogu osjećati prilično iscrpljeno do kraja dana", objašnjava profesorica Barbara Brehm u svojoj knjizi Psychology of Health and Fitness.

2. Više energije tijekom dana

Svakako, možda ćete trebati neko vrijeme kako biste se navikli na raniji zvuk alarma. Ali zbog vježbanja će tijelo izlučivati više endorfina, a endorfini vas čine sretnijima.

3. Brži gubitak kilograma

Ako vježbate ujutro prije doručka to se zove brzi kardio. Liječnica internistica Denise Pate objasnila je da vježbanje na prazan trbuh "uključuje ubrzanu lipolizu, oksidaciju masnoća i smanjenu razinu inzulina. Ubrzana lipoliza znači da tijelo sagorijeva energiju iz masnih stanica kada je u organizmu glikogen nizak". Što prevedeno znači da tijelo može brže gubiti kilograme.

(Foto: Thinkstockphotos.com)

Zašto je dobro vježbati navečer?

1. Možete imati više koristi

Ovo se svodi na vrijeme koje vam je na raspolaganu. Ujutro žurite kako biste vježbali i krenuli na posao. Većina ljudi navečer može odvojiti više vremena. Uz to, teretane su obično praznije u to doba.

2. Bolje ćete spavati

Unatoč popularnom uvjerenju, ako vaše srce brže pumpa navečer to neće uništiti vaše spavanje. Istraživanje objavljeno 2014. u časopisu Sleep Medicine otkrilo je da 90-minutno vježbanje prije spavanja znači da ćete brže utonuti u san, smanjiti buđenja tijekom noći i poboljšati raspoloženje. 

3. Manja mogućnost ozljeda

Vaša unutarnja temperatura viša je na kraju dana, što vas čini fizički spremnijima za vježbanje. Slično tome, funkcija mišića i vrhunac snage je u večernjim satima što znači da ćete moći uraditi još više ponavljanja.

4. Manji stres

Nakon frustrirajućeg dana, malo je stvari koje mogu biti toliko opuštajuće kao vježbanje. Ne trebate biti znanstvenik kako biste znali da vam može pomoći 45 minuta boksa na kraju dana. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!