Ostani doma
Zdravlje / Prehrana
Namirnice koje reguliraju krvni tlak: znate li koje su?
Thinkstock

Tijekom vremena, hipertenzija može dovoesti do bolesti srca, bubrega, moždanog udara...Evo koje namirnice reguliraju krvni tlak

Tijekom vremena, hipertenzija ili visoki krvni tlak, može uzrokovati oštećenje krvnih žila što dovodi do bolesti srca, bolesti bubrega, moždanog udara i drugih problema. Hipertenzija se ponekad naziva tihi ubojica jer nema nikakve simptome i godinama može proći nezapažen.

Mnogi čimbenici rizika za povišeni krvni tlak su izvan naše kontrole, poput dobi, obiteljske povijesti, spola i rase. Ali postoje i čimbenici koje možete kontrolirati, poput vježbanja i prehrane. Dijeta koja može pomoći u kontroli krvnog tlaka bogata je kalijem, magnezijem i vlaknima, a niža u natriju. Evo koje namirnice reguliraju krvni tlak:

1. Zeleno lisnato povrće 

Preporučeno za tebe

Kalij pomaže bubrezima da se riješe više natrija kroz urin, što zauzvrat smanjuje krvni tlak. Zeleno lisnato povrće, koji je bogato kalijem, uključuje:

  • rukola
  • blitva
  • Eisberg salata 
  • raštika
  • kelj
  • rižino zelje
  • zrnca kolača
  • špinat

Konzerviranom povrću često je dodan natrij. No, smrznuto povrće sadrži dosta hranjivih tvari i ponekad ga je lakše pohraniti, iako je uvijek najbolji izbor svježe povrće. Također možete pomiješati ove povrće s bananom i mlijekom za zdravi obrok.

2. Bobičasto voće

Bobičasto voće, osobito borovnice, bogate su prirodnim spojevima zvanima flavonoidi. Jedna studija je utvrdila da dovoljan unos tih spojeva u tijelo može spriječiti hipertenziju i pomoći u snižavanju krvnog tlaka.

Borovnice, maline i jagode lako se dodaju vašoj prehrani. Možete ih staviti u žitarice za doručak ili ih zamrznuti tako da su vam uvijek nadohvat ruke.

3. Cikla

Pomaže u otvaranju krvnih žila i snižavanju krvnog tlaka. Istraživači su također otkrili da su nitrati u sokovima od cikle smanjili krvni tlak sudionika istraživanja u roku od samo 24 sata. Možete napraviti sok od cikle ili jednaosrtavno skugati i pojesti. Cikla je ukusna i kada se prži ili dodaje u krumpiriće i pire. 

4. Obrano mlijeko i jogurt

Obrano mlijeko izvrstan je izvor kalcija i nisko je u masnoćama. To su važni elementi prehrane za snižavanje krvnog tlaka. Također se možete odlučiti za jogurt ako vam se ne sviđa mlijeko. Kada kupujete jogurt, provjerite ima li dodanog šećera.

5. Zobena kaša

Zobena kaša visoka je vlaknima, niska masnoćama i niska natrijem kako biste smanjili krvni tlak. Zobene pahuljice za doručak odličan su način da započnete dan.

6. Banane

Jedenje hrane bogate kalijem bolje je od uzimanja dodataka prehrani.  Stavite bananu u žitarice ili zobene pahuljice kao dodatak bogatkalijem. Također možete pojesti jednu jednu za brzi doručak.

7. Losos, skuša i riba bogata omega-3 masnim kiselinama

Masne ribe poput skuša i lososa su visoke u omega-3 masnim kiselinama, što može smanjiti krvni tlak, smanjiti upalu i smanjiti trigliceride. Osim tih riba, pastrva sadrži vitamin D. Hrana rijetko sadrži vitamin D, a taj  vitamina ima svojstva koja mogu smanjiti krvni tlak.

Namirnice koje reguliraju krvni tlak su još neslane sjemenke, češnjak, tamna čokolada i pistacija, maslinovo ulje i šipak.

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!