Ostani doma
Zdravlje / Prehrana
Savjeti za mršavljenje: 10 malih promjena koje čine veliku razliku
Thinkstock

Ljudima se nude svakakvi savjeti za mršavljenje, od kojih većina nema smisla. Znanstvenici su ipak pronašli niz strategija koje su djelotvorne

1. Pijte vodu, osobito prije jela

Često se tvrdi da voda može pomoći pri gubitku kilograma i to je točno. Pijenje vode može potaknuti metabolizam za 24-30% tijekom razdoblja od 1-1.5 sat, pomažući vam da sagorite nekoliko kalorija viška.

2. Jedite jaja za doručak

Jaja imaju brojne prednosti, uključujući i pomaganje u gubitku težinu. Studije pokazuju da zamjena žitarica s jajima za doručak pomaže da jedete manje kalorija sljedećih 36 sati i izgubite više kilograma i više masnog tkiva.

3. Pijte kavu (po mogućnosti crnu)

Preporučeno za tebe

Kava je nepravedno demonizirana. Kava je puna antioksidansa i može imati brojne zdravstvene prednosti. Studije pokazuju da kofein u kavi može potaknuti metabolizam za 3 do 11%, i povećati sagorijevanje masnoća od 10 do 29% . Samo nemojte dodavati hrpu šećera ili mlijeka jer to poništava koristi.

4. Pijte zeleni čaj

Kao i kava, zeleni čaj također ima mnoge prednosti, od kojih je jedan gubitak težine. Zeleni čaj sadrži male količine kofeina, no također je pun snažnih antioksidansa koji se nazivaju katehini. Za njih sevjeruje da dobro djeluju u kombinaciji s kofeinom kako bi se poboljšalo sagorijevanje masnoća.

5. Kuhajte s kokosovim uljem

Ulje kokosa je vrlo zdravo. Visoko je mastima koje se nazivaju trigliceridi srednjeg lanca, koji se metaboliziraju različito od ostalih masti. Ove masti pokazale su da potiču metabolizam za 120 kalorija dnevno, a također smanjuju apetit tako da jedete do 256 kalorija dnevno manje.

7. Smanjite dodatni šećer

Šećer je najgori sastojak u modernoj prehrani, a većina ljudi ga previše unosi. Istraživanja pokazuju da je konzumacija šećera snažno povezana s rizikom od pretilosti, kao i bolesti poput dijabetesa tipa 2 i bolesti srca. Ako želite izgubiti težinu, trebali biste smanjiti dodane šećere.

8. Smanjite unos ugljikohidrata

Razmotrite prehranu s niskim unosom ugljikohidrata. Brojne studije pokazuju da takva prehrana (ili način prehrane) može pomoći da izgubite dva do tri puta više kilograma  od standardne prehrane s niskim udjelom masti, dok istodobno poboljšavate zdravlje.

9. Koristite manje tanjure

Pokazalo se korištenje manjih tanjura pomažu ljudima da automatski jedu manje kalorija. Čudan trik, ali čini se uspješan.

10. Operite zube nakon večere

Iako ne znamo postoji li prava studije koje to potvrđuju, mnogi ljudi preporučuju četkanje zubi odmah nakon večere. Onda ćete smanjiti iskušenju za noćno grickanje.

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!