Ostani doma
Zdravlje / Prehrana
Hrana za spermu: kako poboljšati plodnost na prirodan način
Thinkstock

Zdrava sperma važan je čimbenik muške plodnosti. Ako radite na bebi, možete poboljšati kvalitetu sperme odabirom odgovarajuće hrane

Obilježja zdrave sperme su:

  • Broj spermija - koncentracija spermija u danom uzorku važan je marker kvalitete sperme
  • Morfologija - prosječna veličina i oblik spermija u uzorku pokazatelj je plodnosti
  • Pokretljivost spermija - moraju biti sposobni plivati kako bi došli do jajne stanice i oplodili ju 
  • Volumen - potrebna je minimalna količina za prijenos spermija kroz ženski reproduktivni trakt

Koja je hrana važna za spermu i potiče zdravlje spermija:

1. Cink

Cink ima ulogu u reguliranju količine i kvalitete spermija. Muškarci koji su neplodni imaju tendenciju da imaju niže razine cinka od muškaraca koji su plodni.

Preporučeno za tebe

Cink možete povećati jedući:

  • kamenice
  • crveno meso i perad
  • školjke, poput rakova i jastoga
  • orah i grah
  • proizvode od žitarica
  • mliječne proizvode

2. Folat

Folat je vitamin B koji je povezan sa zdravljem spermija. Nizak folat je povezan s oštećenom DNK sperme, nižom gustoćom spermija i nižim brojem spermija. Folati se nalaze u:

  • zelenom, lisnatom povrću, kao što su špinat, prokulice i šparoge
  • voće i voćni sokovi, osobito naranča i sok od naranče
  • orasi, grah i grašak
  • cjelovite žitarice
  • obogaćeni proizvodi od brašna, kao što su kruh i tjestenina

3. Vitamin B12

Vitamin B12 je važan za cjelokupno zdravlje spermija. Istraživanja su pokazala da poboljšava pokretljivost spermija, povećava broj spermija i smanjuje oštećenje DNK sperme.

Možete povećati svoj unos jedući:

  • ribu i morske plodove, osobito školjke
  • meso i perad, osobito jetra
  • mliječne proizvode, kao što su jaja i mlijeko

4. Vitamin D

Dodaci prehrani s vitaminom D povezani su s povećanjem testosterona i poboljšanom pokretljivošću spermija.

  • plava riba, poput lososa, skuše i tune
  • goveđa jetra 
  • sir
  • žumanjak
  • mlijeko, jogurt...
  • gljive

5. Vitamin E

Uz ostale antioksidante, vitamin E može pomoći u poboljšanju kvalitete spermija. Vitamin E ima antioksidativna svojstva koja štite spermu od oštećenja.

  • biljna ulja
  • orah i sjemenke
  • zeleno povrće, kao što su brokula i špinat
  • badem

6. Koenzim Q10

Koenzim Q10 je antioksidans koji sve žive stanice trebaju kako bi normalno funkcionirale. Istraživanja pokazuju da može povećati kvalitetu spermija kod muškaraca koji su neplodni.

  • meso i perad, osobito govedina i piletina
  • ribe, poput haringa i pastrve
  • biljna ulja
  • orasi i sjemenke, osobito kikiriki, sjemenke suncokreta i pistacije

7. D-asparaginska kiselina

D-asparaginska kiselina je aminokiselina uključena u regulaciju muških spolnih hormona, kao što je testosteron. Neka istraživanja pokazuju da dodatak natrijevim D-asparaginskim kiselinama može povećati koncentraciju i pokretljivost spermija.

Nalazimo ju sljedećim namirnicama:

  • meso i perad
  • jaja i mliječni proizvodi, uključujući mlijeko s malo masti, sir i jogurt
  • mekinje i riža
  • svježe i sušeno voće

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!