Ostani doma
Zdravlje / Prehrana
Izgleda da malo orašastih plodova svaki dan može spriječiti debljanje
Pexels

Dvije nove studije upućuju na to da mali dnevni unos orašastih plodova može imati koristi za metaboličko zdravlje

Znamo da je orašasto voće dobro za krvožilni sustav, pomaže kod problema s plodnošću, pa čak jača pamćenje i inteligencije. Orašasto voće bogato je nezasićenim masnim kiselinama, vlaknima, proteinima, što može pridonijeti dobrom zdravlju.

Međutim, može li pomoći kod mršavljenja? I jesu li određene vrste orašasatih plodova bolji za dobar metabolizam?

Preporučeno za tebe

Dvije nove studije bavile su se upravo ovim pitanjima. Autori će predstaviti nalaze na Scientific Sessions 2018, konferenciji koja će održati American Heart Association (AHA) u Chicagu.

Prva studija - koju je vodio dr. Xiaoran Liu, Harvard T.H. Chan School of Public Health u Bostonu, gledala je dugoročne učinke orašastih plodova i kikirikija na tjelesnu težinu.

Druga studija ispitala je učinke brazilskih oraščića na sitost, šećer u krvi i odgovor na inzulin. Vođena je pod nadzorom Mee Young Hong, profesorice nutricionističkih znanosti na San Diego State University u Kaliforniji.

Orašasto voće sprječava debljanje u odrasloj dobi

Prva studija istražuivala je konzumaciju orašastih plodova kod:

  • 25.394 zdravih muškaraca koji su sudjelovali u praćenju zdravstvenih stručnjaka
  • 53.541 žena koje su sudjelovale u studiji zdravstvene zaštite medicinskih sestara
  • 47.255 žena koje su sudjelovale u studiji zdravstvene zaštite medicinskih sestara II

Tri skupine su ispunile upitnike o učestalosti namirnica koje jedu jednom svake 4 godine. Istraživači su otkrili da zamjena namirnica koje su imale manje hranjive vrijednosti s posluživanjem oko 28 grama oraha i kikirikija smanjila rizik od debljanja i pretilosti tijekom četverogodišnjih intervala praćenja.

Preciznije, zamjenjujući posluživanje crvenog mesa, prerađenog mesa, prženih krumpirića, slastica ili krumpira s posluživanjem orašastih plodova povezano je s značajno manjim dobitkom težine dugoročno.

(FOTO: Thinkstock)

Brazilski oraščići bogati selenom

U drugoj studiji, istraživači su ispitali učinke konzumiranja brazilskih orašastih plodova u 22 zdravih odraslih sudionika, od kojih 20 žena. Sudionici su dodali 36 grama pereca ili 20 grama brazilskih oraha u svoju normalnu prehranu u dva pokusa. Prošlo je najmanje 48 sati između pokusa.

Brazilski oraščići i pereci sadržavali su otprilike isti broj kalorija i istu količinu natrija. I jedni i drugi potaknuli su osjećaj punoćr, ali brazilski oraščići pridonijeli su povećanom osjećaju sitosti.

Četrdeset minuta nakon što su sudionici konzumirali svoje zalogaje, istraživači su otkrili da su pereci uzrokovali značajno povećanje razine šećera u krvi i inzulina, dok oraščići nisu.

Istraživači pretpostavljaju da selen može objasniti prednosti brazilskih oraščića. Prethodna istraživanja povezala su ovaj mineral s boljim odgovorima organizma na šećer i inzulin, a brazilski oraščići bogati su selenom.

Međutim, istraživači upozoravaju da su samo 9 posto ispitanika bili muškarci, pa se rezultati studije možda ne odnose na sve.

Pročitajte još:

 Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!