Ostani doma
Zdravlje / Prehrana
Namirnice koje snižavaju rizik od razvoja dijabetesa tipa 2
Pexels

Među rizičnim faktorima za razvoj dijabetesa tipa 2 je loša prehrana. Najjednostavniji način da ju poboljšate je da uvrstite ovih nekoliko namirnica na svoj jelovnik

Zdrava prehrana igra veliku ulogu u prevenciji dijabetesa tipa 2, potvrdila je studija čiji su rezultati objavljeni u časopisu Nutrients.

Poznato je da treba rafiniranu rižu zamijeniti smeđom, no postoji još nekoliko namirnica koje bi trebalo uvrstiti u prehranu i na taj način smanjiti rizik od ove kronične bolesti ili ako se ona već pojavila, držati je pod kontrolom.

Preporučeno za tebe

Orašasti plodovi 

Orašasti plodovi dulje nas drže sitima te opskrbljuju tijelo magnezijem i vlaknima. Konzumiranjem orašastih plodova smanjujemo rizik od srčanih bolesti, snižavamo loš kolesterol i rizik od dijabetesa tipa 2. Mit je da orašasti plodovi debljaju. Američki Nacionalni Institut za dijabetes, probavne bolesti i bolesti bubrega savjetuje redovitu konzumaciju orašastih plodova u malenim količinama od  80-ak kalorija.

(FOTO: Davor Javorovic/PIXSELL)

Lisnato povrće i bobičasto voće

Studija objavljena 2016. u znanstvenom časopisu Journal of Diabetes Investigation pokazala je da visok unos voća, osobito bobičastog i povrća, naročito lisnatog te kupusnjača i povrća žute boje smanjuje rizik za razvoj dijabetesa tipa 2.  Ako dosad niste, uvrstite u svoju prehranu  špinat, kelj i borovnice.

(FOTO: Pixabay)

Riba

Birajte punomasnu ribu poput lososa jer je bogata  omega-3 masnim kiselinama, ali izbjegavajte pržiti je u dubokom ulju. 

(FOTO: Pixabay)

Mliječni proizvodi 

Studija objavljena 2015. u časopisu Journal od Diabetes Research pokazala je vezu između konzumacije mliječnih proizvoda i povećane inzulinske osjetljivosti kod sredovječnih žena. I druga istraživanja pokazala su da mliječni proizvodi smanjuju rizik od razvoja dijabetesa tipa 2.

(FOTO: Thinkstock)

Mediteranska prehrana

Ova vrsta prehrane proglašena je najzdravijom na svijetu. Istraživanje objavljeno 2013. u Časopisu za klinički nutricionizam, pokazalo je da osobe koje imaju dijabetes tipa 2, a hrane se mediteranski, lakše drže šećer pod kontrolom, od osoba čija se prehrana bazira na izbacivanju ugljikohidrata. 

(FOTO: Pixabay)
 

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!