Zdravlje / Prehrana
Budina dijeta: Smršavite uz pomoć drevne mudrosti i moderne znanosti
www.profimedia.hr

Ne postoje čvrsta pravila o tome što smijete odnosno ne smijete jesti. 'Najvažnije je jesti hranu koju volite i pronaći zadovoljstvo', piše Zigmond

Buda je prošao put od bogatstva do izgladnjivanja, a zatim je pronašao "srednji put". Pisac, znanstvenik i zen svećenik Dan Zigmond s autoricom Tarom Cottrell sakupio je mudrosti iz Budinih učenja i moderne znanosti te su na kraju obavili knjigu Buddha’s Diet: The Ancient Art of Losing Weight Without Losing Your Mind koja je postala vrlo popularna.

Ključ Budine prehrane je da se hrana ograničava vremenski odnosno da postoji povremeni post: umjesto da se brinete što i koliko jedete, ova vrsta dijete traži od vas da se koncentrirate na vrijeme kada jedete i da postupno smanjite vrijeme u kojem svakodnevno konzumirate hranu.

Upravo se čita

Preporučeno za tebe

Preporučeno za tebe

Kada započinjete Budinu dijetu prva dva tjedna jedete svaki dan u vremenskom okviru od 13 sati (što može biti puno teže nego što se čini). Zatim smanjite taj vremenski okvir na 12 sati, onda na 11 pa na 10, kako biste stigli do vremenskog okvira od 9 sati. Što znači da doručkujete u 9 ujutro, a na kraju dana večerate oko 18 sati i ništa ne konzumirate do sljedećeg jutra.

Ako mislite da je ovo ekstremno, Zigmond podsjeća da budistički monasi obično jedu samo od zore do podneva. "Pokušali smo osmisliti našu verziju 'srednjeg puta', put za koji mislimo da bi većina ljudi mogla komotno slijediti i dalje imati zdravstvenu korist od povremene prehrane bez posta", rekao je Zigmond za Health.

Evo sedam iznenađujućih savjeta iz knjige koji vam mogu pomoći da smršavite i ostanete zdravi na Budin način.

  • Samo hrabro, pogledajte vagu

Zigmond poziva da svakako provjerite svoje kilograme. Praćenje težine je način da preuzmete kontrolu nad prehranom i zdravljem, napominje Zigmond, ali i dodaje da je to način da pratite što ne djeluje odnosno djeluje u vašoj prehrani.

(Foto: Pexels)

  • Jedite što god želite, ali ne lošu hranu

Ne postoje čvrsta pravila o tome što smijete odnosno ne smijete jesti. "Najvažnije je jesti hranu koju volite i pronaći zadovoljstvo", piše Zigmond. "Prehrana zbog koje ste jadni neće dugo potrajati. Umjesto da hranu označite s 'dobra' ili 'loša', razmislite o tome što je 'korisno' (zdrave masnoće, vlakna i povrće ili meso bjelančevine) i što nije (šećer, prerađena hrana, više od dva alkoholna pića tjedno)", kaže dalje. 

  • Postoje dani kada se jede i 'lošija hrana'

Budina dijeta omogućava jedan dan u tjednu kada smijete varati. Tog dana možete jesti izvan svog rasporeda (sjajna prilika za zabave, rođendane).

  • Vježbajte za svoje dobro

Zigmond ističe da tjelovježba obično ne sagorijeva toliko kalorija koliko mislite, a često ima za posljedicu da ogladnite. Dakle, dijeta ne zahtijeva vježbanje, ali je ohrabruje ako uživate u njoj. Buda je učio da nam dobra fizička forma pomaže "održati um jakim i bistrim". Kada vježbati? Zigmond preporučuje ujutro i navodi istraživanje koje pokazuje da vježbanje na prazan želudac sagorijeva 20 posto više masnoća nego ako to radite nakon obroka.

  • Izađite iz kluba 'moram očistiti tanjur'

Amerikanci rasipaju nevjerojatnu količinu hrane, otprilike 42 posto, ali rješenje za otpad nije čišćenje vašeg tanjura, tvrdi Zigmond. Budina dijeta od vas traži da razmislite želite li da ostatak vašeg obroka završi u smeću ili vašem tijelu. "Imate izbor što želite napraviti. Možete koristiti kantu za smeće ili možete biti kanta za smeće", piše Zigmond. 

Možda ćete početi bacati više hrane u smeće nego što biste željeli, ali jednom kad naučite biti pažljiviji prema vlastitom tijelu, moći ćete pravilno odrediti svoje porcije.

Zahvalite se

Zigmond objašnjava da nam dublje razmišljanje o podrijetlu naše hrane može pomoći u boljem izboru prehrane. A dio razvijanja pažljivog pristupa prehrani uključuje njegovanje zahvalnosti za hranu koju jedemo.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!