Zdravlje / Prehrana
Zbog manjka sna posežemo za šećerima i nezdravom hranom
Pexels

Promjene uzrokovane manjkom sna utječu na hormone koji reguliraju apetit te dovode do želje za namirnicama s visokim udjelom šećera, soli i zasićenih masti


U studiji provedenoj na Stanfordu i objavljenoj u časopisu American Journal of Lifestyle Medicine, otkriveno je da kvalitetna prehrana reducira negativne posljedice koje ima manjak sna na organizam, ali i da manjak sna utječe na to da jedemo nezdravo.

U njoj je sudjelovalo 245 liječnika koji su za ovu priliku bili ispitanici jer su zbog dežurstava često kronično neispavani, a nerijetko im nisu dostupni ni zdraviobroci pa jedu grickalice uz aparata. Oni su ispunjavali ankete o svojim navikama spavanja i načinu prehrane, a rezultati su pokazali da poboljšanje kvalitete prehrane liječnika na poslu utječe na njihovu bolju radnu sposobnost, usprkos neispavanosti, a to je na koncu dobro za pacijente. 

Najveća svjetska studija o spavanju otkriva kako manjak sna utječe na mozak. I vi možete sudjelovati 

Nutricionistica i znanstvenica Maryam Hamidiza i sama je za potrebe studije je ostala budna u od osam ujutro do pet ujutro idućeg dana.  U jednom trenutku, tijekom tog vremena, uočila je nešto neobično vezano uz hranu.

(FOTO: Pexels)

"Počela sam žudjeti za čipsom, što mi se nije dogodilo od studentskih dana. Pojela sam jednu vrećicu i potom popila dijetalnu Colu, potom sam pojela drugu i treću vrećicu (..) Nikada u životu nisam pojela tri vrećice čipsa odjednom, no i nikada dosad nisam bila ovako neispavana", kaže za portal Medical Express dr. Hamidi te dodaje kako je bila pravi primjer koliko iscrpljenost i neispavanost mogu utjecati na naše prehrambene navike, čak i ako smo svjesni što je loša, a što dobra hrana. 

Od smanjenog libida do težeg gubitka kilograma: manjak sna utječe na cijelo tijelo

Razlozi su fiziološki. Šećer iz nezdravih namirnica u kratkom roku i naglo podiže energiju, no istovremeno narušava sposobnost odlučivanja i snagu volje. Promjene uzrokovane manjkom sna utječu i na hormone koji reguliraju apetit te dovode do želje za namirnicama s visokim udjelom šećera, soli i zasićenih masti. 

Prethodna su istraživanja pokazala da kvalitetna prehrana pomaže kod ublažavanja umora te poboljšava kognitivne funkcije i kvalitetu spavanja. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!