Ostani doma
Zdravlje / Prehrana
Nutricionistički mitovi koje bi bilo najbolje ostaviti u 2019. godini
Pixabay

Jeste li povodljivi kada je u pitanju prehrana? Ako ste odgovorili potvrdno, ovo je članak za vas

 

Ljude možemo ugrubo podijeliti u tri skupine - ljude koji uživaju u hranu, ljude koji jedu jer se jesti mora i one koji će hranu rastaviti na sastavne elemente i pristupiti joj poput znanstvenika. Svako malo dolazi se do novih saznanja o prehrani koja nerijetko bezrezervno prihvaćamo.

Beth Skewarecki, autorica knjiga Outbreak! i Genetics 101 te dugogodišnja novinarka i urednica koja prati teme o zdravlju izdvojila je mitove o hrani koji su bili popularni u 2019., a u njoj bi, prema njezino mišljenju trebali i ostati.

  • Specifični nutrijenti u namirnici čine ju dobrom za nas

Sjećate se superhrane? Sve namirnice koje obiluju antioksidansima smatrane su izuzetno dobrima za zdravlje. Pojam se promijenio, no koncept nije. Često čujemo da su flavonoidi iz kave ili crnog vina jako vrlo zdrai što i te namirnice čini dobrima za  nas. To bi značilo da su ljudi koji redovito piju kavu i crno vino zdraviji od onih koji to ne čine. Ova saznanja rezultat su laboratorijskih studija u kojima se izolirala jedna komponenta iz namirnice i, primjerice, davala miševima nakon čega je primijećeno da im se snizila razina upala u tijelu.

No, to ne znači da će ljudi koji redovito piju crno vino  biti zdraviji od onih koji ga ne piju uopće, tvrdi Skewarecki. Ne jedemo nutrijente, nego jedemo hranu. I mnogo toga osim hrane utječe na razinu upala u organizmu te iste snižava. Jedite povrće i raznoliku hranu. Nemojte se zamarati dvojbama oko toga koja bobica ima više antiokisdanasa. Trošite vrijeme.

(FOTO: Pixabay)

  • Keto prehrana čini čuda za organizam

Keto i ostala prehrana koja se bazira na izbacivanju ugljikohidrata već je neko vrijeme izuzetno popularna. Baš kako je bila i Atkinsonova dijeta koja je u bazi vrlo slična ketogenoj prehrani. No, provedene su studije koje su pokazale da keto prehrana u biokemijskom smilu nema prednost pred ostalim vdijetama u kojima se izbacuju ugljikohidrati. Čak i općenito nije ništa bolja do drugih dijeta, kaže Skewarecki.

Pokazalo se već puno puta da su sve dijete učinkovite - poanta je smanjiti unos kalorija. No, učinkovite su kratkoročno, rijetko tko će dugoročno ostati na određenom režimu prehrane. Najbolje što možemo učiniti za svoje zdravlje i liniju je jesti raznoliko i umjereno, odnosno izabrati način prehrane kojeg se možemo pridržavati dugoročno, odnosno koji nam odgovara, bila to ketogena prehrana ili neka druga.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!