Zdravlje / Prehrana
Konzervirana riba kao zdrav i ekološki održiv izvor proteina
pixabay

Konzumacija konzervirane ribe smanjila se razvitkom modernih tehnologija smrzavanja i transporta, no u posljednje vrijeme se sve češće može pronaći na jelovnicima

U mediteranskoj prehrani riba je jedan od glavnih izvora proteina, a sadrži i mikronutijente poput omega-3 masnih kiselina i vitamina D. No tune, lososi, orade i ostale ribe koje se često nalaze na našem jelovniku u posljednjih su nekoliko godina opasno ugrožene zbog prekomjernog izlovljavanja. 

Prema izvješću Organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih naroda iz 2018. godine, 33% svjetske morske populacije je prekomjerno izlovljeno, dok je gotovo 60% na samoj granici izlovljenosti. Tek je 7% vrsta sigurno od prekomjernog izlovljavanja, a među njih spadaju manje ribe poput skuše, papaline i inćuna

Upravo se čita

Preporučeno za tebe

Preporučeno za tebe

Ovaj problem prepoznali su i brojni svjetski restorani pa se tako na njihovim menijima sve češće može pronaći konzervirana riba. 

(FOTO: pixabay)

Zašto konzervirano?

Nejčešće vrste koje se konzerviraju su upravo one koje su najsigurnije od prekomjernog izlovljavanja. Osim što su te vrste ekološki prihvatljiviji izbor, sadrže manje štetnih tvari poput žive i teških metala. Te tvari akumuliraju se kroz hranidbeni lanac što znači da velike ribe koje se hrane manjima u sebi zadržavaju veće količine štetnih tvari. 

Još jedna prednost konzervirane ribe je to što se lako skladišti, a kvalitetu može zadržati do čak 7 godina. 

Kako prepoznati kvalitetnu konzerviranu ribu?

Riba u konzervi trebala bi biti cijela ili u obliku fileta, ne u komadićima, jer je cijela riba manje procesirana. Najzdraviji oblik konzerviranja je u maslinovom ulju, a najbolje bi bilo da riba nije ulovljena mrežom nego upecana. Ako se za lov koristi mreža, u njoj mogu zapeti i umrijeti mnoge vrste morskih bića koje nisu za konzumaciju. Bitno je obratiti pažnju i na cijenu. Iako veća cijena ne znači uvijek kvalitetniji proizvod, većinom se u konzerve vrlo niske cijene stavljaju manje kvalitetne ribe. 

(FOTO: pixabay)

Kako pripremati konzerviranu ribu?

Ako se radi o kvalitetnoj ribi, mnogo pripreme nije potrebno. Možete ju jesti sa svježim povrćem i krekerima kao lagani obrok te dodati u salatu ili na tjesteninu. Ako ribu želite jesti toplu, dobra je ideja popržiti ju na tavi s malo sušenih rajčica, kapara i špinatom te sve zajedno poslužiti uz tostirani kruh. Ako je riba u konzervi u kvalitetnom maslinovom ulju, nemojte ga baciti nego njime začinite salatu

(FOTO: Thinkstock)

 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!