Ostani doma
Zdravlje / Prehrana
Promijenite stav prema maslacu: Bitan je za zdravlje
Pixabay

Najbolje ga je jesti za doručak, namazati na kruh i uživati u njegovom bogatom okusu

Maslac je odavna dio ljudske prehrane, ali zbog zasićenih masnih kiselina kojima obiluje, nerijetko se nalazio na crnoj listi nutricionista, kao krivac za debljanje i visoki kolesterol.

No, prema najnovijim saznanjima, maslac ne samo da nije loš, već je esencijalan za funkcioniranje organizma, piše portal Daily Health PostKolesterol nije glavni negativac u ljudskom tijelu. Štoviše, pomaže u sanaciji oštećenog tkiva. 

Maslac spada u mliječne prerađevine i trebalo bi ga jesti svakodnevno u umjerenim količinama. Idealan je za doručak, kao izvor energije za početak dana.

Uvijek su vas upozoravali na maslac? Dosta demoniziranja ove namirnice, možete ju jesti!

(FOTO: Pixabay)

  • Obiluje vitaminima

Vitamin A - Žličica maslaca sadrži sedam posto preporučene dnevne doze spomenutog vitamina koji čuva vid i pomaže u borbi protiv infekcija, jačajući imunitet.

Vitamin D - Ovaj nutrijent važan je za očuvanje zdravlja kostiju, smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i pomaže u mršavljenju. osim toga, čuva psihičko zdravlje i ublažava simptome depresije.

Vitamin B12 - Pomaže u usporavanju demencije i prevenira pojavu osteoporoze te jača kosti i čuva nas od bolesti srca i krvnih žila.

Vitamin K - Također ga nalazimo u maslacu. Ima antikancerogeno djelovanje, smanjuje rizik od bolesti srca i krvnih žila te ubrzava zacjeljivanje kostiju.

  • Obiluje zdravim masnoćama

Za razliku od procesuiranih masnoća, mliječne masnoće su dobre za zdravlje. Maslac obiluje linolenskom kiselinom (CLA) koja štiti stanice od brojnih vrsta tumora poput melanoma, raka dojke, raka debelog crijeva i raka pluća. 

"Mliječne masnoće sadrže oko 400 različitih masnih kiselina, što ih čini najkompleksnijim prirodnim masnoćama", kaže za Daily Health Post nutricionistkinja Helena Lindmark. U maslacu postoje i zasićene masne kiseline kratkog lanca koje pomažu smanjiti upale u probavnom sustavu i time pomažu imunitetu.

 

 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!