Zdravlje / Prehrana
Znate li zašto biste u svaku salatu trebali dodati žličicu ulja?
pexels

I maslinovo ulje i voće i povrće imaju odličan utjecaj na naše zdravlje, a kada ih spojimo njihovo djelovanje je još značajnije

Voće i povrće je puno nutrijenata poput vitamina, minerala i antioksidansa koji nam mogu pomoći u zaštiti organizma, ali i borbi protiv raznih bolesti. Mnogi nutrijenti koji se nalaze u voću i povrću su topivi u vodi i tako vrlo jednostavno dospijevaju u naš organizam. No neki od tih vrijednih spojeva nisu topivi u vodi nego ulju. Upravo zato bi dodatak ulja u salatu mogao pomoći vašem zdravlju.

Znanstvenici su kao primjer uzeli karotenoide, biljne pigmente koji voću i povrću daju jarke boje, a našem organizmu služe kao odlični antioksidansi. Poznati su razni pozitivni učinci karotenoida na organizam, poput zaštite od raka i bolesti srca.

Preporučeno za tebe

(FOTO: pexels)

Istraživanjem objavljenom u časopisu "Molecular Nutrition and Food Research" dokazano je da je razina karotenoida u krvi puno veća nakon što su ispitanici konzumirali salatu s uljem, nego kada su konzumirali salatu bez ulja.

Je li bitno koje ulje koristimo?

Količina apsorbiranih karotenoida razlikuje se s vrstom ulja. Najbolji omjer korištene količine ulja i razine karotenoida u krvi imala su ulja s visokim udjelom jednostruko nezasićeni masnih kiselina, kao što su maslinovo ulje i hladno prešano ulje uljane repice. Isti učinak ima i avokado koji je odličan izvor B vitamina i minerala poput magnezija, bakra i fosfora.

Koliko ulja je potrebno?

Isto istraživanje pokazalo je da 3 grama ulja ima jednak učinak kao i 20 grama. To znači da bi već jedna žličica maslinovog ulja imala veliki učinak na to koliko nutrijenata apsorbiramo iz voća i povrća. Prema uputama Europske agencije za sigurnost hrane, dnevna doza maslinovog ulja koja je potrebna da se uoči pozitivan učinak na organizam je 20 grama.

(FOTO: pexels)

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!