Zdravlje / Psiha
Ovih 5 stvari dogodit će se ako se 'skinete' s društvenih mreža
Pixabay

Odvikavanje od konstantnog skrolanja sa sobom nosi brojne beneficije

Društvene su mreže jedna od onih tema sa sivim područjem jer, iako su omogućile da društvo čuje potisnute pojedince, napravile su veliki zaokret u mentalnom zdravlju ljudi.

Šokantan je podatak da u prosjeku pogledamo na mobitel svakih 12 minuta, a još šokantniji da je korištenje društvenih mreža visoko povezano s niskim samopouzdanje, insomnijom i tjeskobom. 

Međutim, većina nas te podatke ne koristi kao alarm da nešto nije u redu ili da se navike moraju hitno promijeniti, već nastavljamo sudjelovati u začaranom krugu lajkanja, tipkanja i komentiranja. 

Kada bi se već danas makli s njim, ove bi beneficije brzo uslijedile. 

1. Postali bi aktivniji

Odrasli provode otprilike 8 sati i 40 minuta ispred kompjutera odnosno više vremena nego što u prosjeku spavaju. Kada bi se odviknuli od njih, više bi vremena imali za odmoriti um i tijelo, a to bi nas motiviralo da se dignemo iz kreveta i učinimo nešto za naše zdravlje. 

(FOTO: Thinkstock)

2. Bili bi sretniji i opušteniji

Dansko istraživanje iz 2015. godine dokazalo je da su osobe koje su bez Facebooka provele tjedan dana bile znatno sretnije. Jedan je grupa ljudi nastavila koristiti društvene mreže kao i inače, a druga je morala sasvim odustati. 

Rezultati su pokazali da su se ljudi osjećali opuštenije i manje tjeskobno kada nisu vrijeme provodili gledajući tuđe fotografije. 

3. Imat ćete više samopouzdanja

U 2017. godini studija je pokazala da je Instagram daleko najštetnija društvena mreža kada govorimo o samopouzdanju korisnika. Rezultati su dokazali da intenzivno utječe na međusobno uspoređivanje pri čemu se osjećamo loše jer netko drugi ima bolji, ljepši i produktivniji život od nas. 

(FOTO: Thinkstock)

4. Bolje ćete spavati

Sjetite se samo koliko puta 'skrolate' u krevetu prije nego što utonete u san. Iako je to postao tradicionalan način uspavljivanja, stručnjaci se slažu da gledanje u ekran prije spavanja djeluje negativno na kvalitetu sna. 

Mobitel ometa hormon melotonin u tijelu koji je zaslužan za dublji i kvalitetniji san, a odikavanjem od mobitela budit ćete se spremniji za sljedeći dan. 

5. Imat ćete bolje odnose s drugima

Društvene mreže djeluju na naše odnose s drugim ljudima jednako kao i na naše samopouzdanje. Osjećamo da su naši međuljudski odnosi 'lošiji' od onih sceniranih koje vidimo svakodnevno na Instagramu. 

Osim toga, društvene mreže stvaraju površne odnose zbog kojih nemamo nikoga čak i kada se čini da 'razgovaramo' s nekoliko ljudi u našem inboxu. Manje vremena provedenog na online platformama rezultirat će našim većim trudom oko stvarnih odnosa.

 

Pročitajte još: 

 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

 

Reci što misliš!