Zdravlje / Psiha
Iscijelite svoj um: Maksimalno poboljšajte pamćenje i osnažite um
www.pixabay.com

Stručnjakinja za medicinsku intuiciju dr. Mona Lisa Schulz i Louise L. Hay autorice su nove inspirativne knjige

Knjiga "Iscijelite svoje um: Zdrav i sretan život uz pomoć medicine, afirmacije i intuicije" u izdanju Mozaik knjige vodi vas kroz brojne kompleksne životne situacije i nudi odgovore koje je moguće odmah primijeniti u praksi. Zato vam donosimo zanimljive ulomke knjige. 

Uspostavljanje sustava pamćenja dodacima prehrani, ljekovitim biljkama, lijekovima i neurotransmiterima

Želite maksimalno poboljšati svoje pamćenje? Želite povećati sposobnost pamćenja pročitanoga te se brzo prisjećati? Bez obzira na to uzimate li dodatke prehrani, ljekovite biljke ili lijekove koji će vas učiniti razumnim, važno je shvatiti da postoje različiti načini pristupa zdravlju sustava um – tijelo:

Preporučeno za tebe

• ublažiti upalu
• zaštititi mozak od ozljede
• prestati ponovno proživljavati traumu iz prošlosti; radikalno prihvatite one koji su vas traumatizirali i oprostite im
• poduprite svoj imunosni sustav
• upuštajte se u tjelesnu aktivnost
• smanjite pušenje i konzumaciju alkohola
• liječite depresiju, anksioznost, razdražljivost i ovisnost
• svakodnevno učite; čitajte i izlažite se vječno promjenjivim stilovima glazbe, likovne umjetnosti, kulture, ljudi i jezika
• povećajte ljubav i radost iz više izvora: ljudi, djeca, životinje, priroda i duhovnost
• osigurajte si potporu; oduprite se potrebi da uvijek budete sami
• prihvatite promjenu u svojem životu, u ljudima koji vas okružuju i u društvu kao cjelini
• osigurajte svojemu mozgu molekule koje su mu potrebne za pamćenje, uključujući acetikolin, GABA-u, serotonin, norepinefrin, dopamin i možda hormone.

Razmotrimo to opsežnije
Kad je riječ o mozgu i Alzheimerovoj bolesti, acetilkolin je najvažniji neurotransmiter za pamćenje. Zato s godinama ne biste trebali uzimati lijekove, dodatke prehrani ili bezreceptne lijekove koji vam uskraćuju acetilkolin. Bezreceptne tablete za spavanje ili lijekovi protiv alergija uskraćuju vam acetilkolin pa ćete svoj mozak osjećati kao oblak magle. Dakle, Benadryl i drugi lijekovi protiv alergija ili tablete za spavanje mogu vaš mozak učiniti maglovitim. Zamolite svojeg liječnika ili ljekarnika da promotri vaš popis lijekova te utvrdi koji su »antikolinergici«. I tada ih bacite.
Zapitajte se jeste li primili nekoliko udaraca u glavu i možda zadobili ozljede mozga. Bez obzira na to jeste li igrali nogomet ili football, ili doživjeli više prometnih nesreća, trebali biste posebno paziti na moždane krugove pamćenja. Uz to, ako je u vašem domu bilo mnogo fizičkog nasilja dok ste bili dijete, razmislite o sljedećem. Je li netko u vašoj obitelji stalno primao udarce u glavu? Ako ste gledali kako vaš roditelj, brat ili sestra doživljavaju takvo zlostavljanje, i sami ste ga vjerojatno doživjeli iako se možda ne sjećate. Ako imate problem s pamćenjem i doživjeli ste koju od spomenutih situacija, neovisno o tome je li riječ o sportu, nesreći ili nasilju, podvrgnite se neuropsihološkoj procjeni pozornosti, učenja i pamćenja kako biste doznali može li taj test otkriti znakove traumatične ozljede mozga. Ljudima s ozljedom mozga mogu pomoći akupunktura ili hiperbarična oksigenoterapija, iako prijeporna. Obje terapije mogu pojačati protok krvi kroz mozak pomažući vam povećati plastičnost ponovno umrežiti moždane putove oko ozljede ili povećati učinkovitost pamćenja koje imate.
I učite, učite, učite, učite i učite! Stanje ozljede mozga s vremenom se poboljšava. I premda je mnogo literature o ljudima s nečim nazvanim kronična traumatska encefalopatija, neurodegenerativnim poremećajem u ljudi koji su doživjeli više potresa mozga ili ozljeda mozga, kao u boksu ili footballu, nikada nije prekasno uzimati dodatke prehrani, ljekovite biljke ili lijekove, kojima možete pokušati iscijeliti ozljedu mozga. Ako uzimate dodatke prehrani, ljekovite biljke, hiperbaričnu oksigenoterapiju ili akupunkturu za poticanje plastičnosti, moguć je nastanak novih krvnih žila pa je možda moguće i zaobići taj poremećaj.
Ali, shvatite da postoje neke stvari koje mogu pogoršati vaše pamćenje. Alkohol je poznat po tome da s vremenom pogoršava stanje ozljeda mozga. Ako patite od anksioznosti, mogli biste biti osobito skloni konzumirati alkohol i moglo bi vam biti teško prestati. (Vidjeti treće poglavlje.) Alkohol ne ozljeđuje samo dodatno moždane putove koji povezuju pamćenje, nego ujedno mijenja vitamine B6 i B12, koji su važni za metabolizam serotonina. Ako utvrdite da alkoholom liječite anksioznost, depresiju i gnjev, doista biste trebali potražiti pomoć. Alkohol ne narušava samo san, presudno važan za pamćenje, nego s vremenom narušava i funkcije vaših središta za pamćenje, koji proizvode neurotransmitere.
Ako imate kroničnu disfunkciju imunosnog sustava kao što su lupus, reumatski artritis, kronični umor, fibromialgija, Lymeova bolest ili izlaganje štetnim tvarima iz okoliša kao što su olovo, živa i drugi, katkad biste mogli osjećati da ste u mentalnoj magli ili deliriju. (U prvom poglavlju potražite rješenja za mentalnu maglu.) Osim narušavanja raspoloženja, kronični imunosni problemi mogu kroničnom upalom narušiti putove pamćenja. Citokini i drugi medijatori upale, kao histamini u slučaju alergije, mogu u vama pobuditi osjećaj da su vaše misli nalik na pokušaje koračanja kroz čokoladni puding. Razmislite o tome da iz prehrane uklonite pšenicu, mliječne proizvode ili drugu hranu koja možda pogoršava vašu alergiju, autoimuni problem ili kroničnu infekciju. Te prehrambene intolerancije, koje nisu nužno alergije, mogu pogoršati vaš problem s mentalnom maglom, raspoloženjem, pozornošću ili pamćenjem.
Imate li problem s nesanicom? Nesanica može duboko poremetiti vaše pamćenje. Vaš mozak u snu stvara neurotransmiter acetilkolin. Dok noću sanjate i prolazite REM fazu, doživljavate mikronapadaje (vidjeti šesto poglavlje), male događaje koji stvaraju neurotransmiter pamćenja acetilkolin. Najbolje što možete učiniti kako biste poboljšali svoje pamćenje i neurokemiju pamćenja jest dovoljno spavati, prema mogućnosti osam sati tijekom jedne noći.
Ako ste uz nesanicu patili od depresije i razdražljivosti, razmislite o nekim rješenjima iz prvog poglavlja. Ako ste patili od anksioznosti, panike i traume uz probleme s pokušajima da zaspite ili ostanete u stanju spavanja, razmislite o rješenjima iz drugog poglavlja. Ako ste iskušali sve, poput 5-HTP-a, pasiflore, matičnjaka, melatonina, da ne spominjem promjenu okružja uklanjanjem tehnologije, manipuliranjem sjenama i tako dalje, razmislite o tome da se podvrgnete polisomnografiji u obližnjemu većemu medicinskom centru. Katkad postoje terapijski programi koji mogu biti vrlo učinkoviti uponovnom poučavanju vašega mozga i tijela urednom, više okrepljujućem i učinkovitom snu. I naposljetku, ako nikad niste bili ovisni o alkoholu, Valiumu ili bilo kojoj drugoj adiktivnoj tvari za pamćenje i nesanicu, nije vrijeme za ponos i stoicizam. Ako vam dodaci prehrani, prehrambene intervencije i druga »prirodna« rješenja nisu pomogla, možda su vam lijekovi potrebni kako biste zaspali. Ako to znači uzimati lijek kako biste proizveli dovoljno acetilkolina i spasili pamćenje, isplati se.

(Foto: Promo)

PAMĆENJE I AFIRMACIJE

Trauma iz prošlosti može s pomoću kortizola i epinefrina zatvoriti naše dragocjene krugove pamćenja. Da biste doslovce razblažili utjecaj traumatičnih sjećanja, misli i slika koje su raširene po cijelom mozgu i tijelu, razmislite o radu sa zrcalom Louise Hay. Razmislite, sa zrcalom zapravo radite cijeli život – ali taj rad ne obuhvaća zdrave afirmacije. Bez obzira na to jesu li razlog bila bolna iskustva u obitelji, vezi, financijama ili na radnomu mjestu u prošlosti i sadašnjosti, možda ste gledali u zrcalo i svjesno ili nesvjesno govorili: Starenje me plaši. Ljudi me plaše. Bojim se biti sama. Nikad neću biti sposobna suočiti se sa starošću. Ajme, izgledam staro! Koliko dugo već imam te bore? Koža mi je jako ovješena. Zašto me ne vole? Da barem nisam toliko debela. Tko bi želio voditi ljubav s nekim tko ima ovakve bokove? Zaglavila sam na ovom poslu. Tko bi želio zaposliti nekoga poput mene, kad sam toliko glupa?

Rad sa zrcalom Louise Hay obuhvaća gledanje vlastitog odraza u zrcalu kako bismo s vremenom promijenili svoje viđenje sebe. Sa zrcalom radite cijeli život i cijeli život izgovarate afirmacije, ali možda ne zdrave. Možda ste, vozeći u lijevom traku, u trenutku očaja rekli: »Zašto su ti ljudi toliko glupi?«, da biste se nekoliko dana poslije pogledali u zrcalo i sami sebi rekli: Zašto sam toliko glupa? Zašto ne mogu pronaći rješenje za ovo? Možda ste u restoranu u trgovačkom centru vidjeli osobu s pro- blemom tjelesne mase, koja je na sebi imala majicu uvučenu u rastezljive hlače, pa ste za sebe promrmljali: »Ja se nikada ne bih tako odjenula. Zar ne zna kako izgleda?«, da biste se poslije tog tjedna, pripremajući se za odlazak na posao, pogledali u zrcalu, promotrili svoju odjeću i sebi rekli: Ne mogu vjerovati koliko sam se udebljala. Štogod odjenem, izgledam vrlo debelo. Afirmaciju koju ste izgovorili u automobilu i poslije u restoranu, izveli ste i kod kuće kao rad sa zrcalom.

Te misli koje ste izrekli nasamo i/ili u zrcalu ovladavaju vašim mozgom i tijelom u obliku mreža pamćenja, poput korova. I zapravo ih ne možete ukloniti. Ljudi kažu da to mogu učiniti na različite načine; EMDR, i možda tapkanje, možda obuhvaćaju određene mehanizme za postizanje pristupa tim traumatičnim sjećanjima. Međutim, jedini način da ih trajno uklonite bilo bi uklanjanje cijelih komada moždane tvari (to je učinjeno), te dijelova tijela. Mora postojati drugi način.

Loša sjećanja možete razblažiti zdravim afirmacijama. Ako u sklopu rada sa zrcalom ponavljate »Volim se takvog kakav jesam, volim se takvog kakav jesam«, to se nadmeće s riječima »Glup si, glup si«. Ako ste tri puta čuli »Bezvrijedan si!« i stotinu puta kažete »Volim sebe«, niste uklonili riječi »Bezvrijedan si«. Ne možete to. To je u vašemu mozgu. Ali, sada ste stotinu puta čuli da ste pametni pa učite uspostavljati odnose i okružja u kojima ćete čuti »Pametan si«. A »Jako si pametan!« nadmeće se s »Kakav si ti idiot« i ta kritika nakon nekog vremena ima slabiji učinak jer ste nezdravo razblažili zdravim. Na svakih deset nezdravih afirmacija i seansi rada sa zrcalom, koje smo u životu odradili, možda možemo pokušati izvesti dvadeset, trideset ili čak četrdeset zdravijih afirmacija ili seansi rada sa zrcalom kako bismo razblažili učinke prijašnjih.

Neki ljudi kažu da su izbrisali traumatična sjećanja. Pa, neću reći da nisu. Ali, moguće je da postoji funkcionalan razlog zbog kojeg svi doživljavamo traumu. Što? Trauma bi zapravo mogla imati pozitivan učinak na naš život? Ali, to one koji su nas povrijedili ne oslobađa odgovornosti. No, kad doživimo traumu, možemo je prevladati i postati nešto drugo, nešto jače, otpornije i, usudila bih se reći, mudrije. Sjetite se Mahatme Gandhija. Nelsona Mandele. Wilme Rudolph. Izaberite kulturalnu ikonu. Zašto ti ljudi zapravo postaju ikone? Zato što su prevladali svoju bolnu prošlost i uputili se prema uzvišenosti. Kao kultura stvaramo ikone kako bismo uvidjeli da smo i sami sposobni za uzvišenost, da i sami možemo prevladati tragediju i traumu te unatoč njima stvoriti zadivljujuće, mudro jastvo. Ne želimo zaboraviti tko smo bili; nedvojbeno ne želimo mrziti tko jesmo. I želimo biti bolji.

KLINIKA SVE JE DOBRO

Kao i s raspoloženjem, anksioznošću, ovisnošću i poremećajima učenja, mnogo je aspekata pamćenja. Zato je i mnogo rješenja. Svi imamo određeni problem s pamćenjem. Neovisno o tomu jeste li probleme s prisjećanjem imali u prošlosti ili u sadašnjosti, ili ste zabrinuti zbog budućnosti, pridružite mi se u klinici Sve je dobro, u kojoj možete naučiti rješenja za svoje jedinstvene probleme s pamćenjem.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!