cijene pale i do 70 posto / Sniženja u punom jeku, na snagu stupio novi Zakon o zaštiti potrošača

Sezonska rasprodaja naveliko traje. Cijene su ponegdje pale i do 80%. No, trgovci moraju biti oprezni, jer su od 1. siječnja na snagu stupila nova pravila u Zakonu o zaštiti potrošača.

3.1.2015.
19:28
VOYO logo

Sniženja i do 70 posto - trgovcima je to do sada bio najbolji mamac za  kupce.

''To je tako, ono što ne ide to je sniženo maksimalno. Tako je upravo sada, krećem se po dućanima za obuću. Ono što vrijedi to nije sniženo ali niti lipe, a ono što im stoji, to je sniženo i to svi gledaju i kupuju'', rekla je Renata Bauer koju smo zatekli usred šopinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobra vijest za sve kupce jest ta da su s Novom godinom stupile nove promjene u Zakonu o zaštiti potrošača.

Tako trgovci na najvećem sniženju moraju imati barem petinu robe koja je na rasprodaji. Takvi proizvodi jasno moraju imati oznaku 'akcijska prodaja'. Trgovac mora istaknuti i redovnu cijenu prije popusta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Do 1.1. imali smo označavanje popusta s postocima na naljepnicama. Nakon 1.1. imamo i nove cijene, znači novu i staru cijenu. Na svakom artiklu pa i na kutijama se nalazi stara cijena koja je prekrižena i označena popustom, te nova cijena', objasnila je prodavačica Izidora Ivković.

Sezonska sniženja mogu se uvoditi u razdoblju između 27. prosinca i 10. siječnja. Proljetne kolekcije mogu na rasprodaju između 1. i 15. travnja, dok će ljetne na popuste između 10. i 25. kolovoza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odluka mora brzo pasti jer sezonsko sniženje ne može trajati vječno.

''Sezonska sniženja su predviđena u maskimalnom trajanju od 60 dana, 3 puta godišnje, na proljeće, ljeto i u zimu. Potrošači će temeljem odredaba Zakona biti kvalitetnije informirani o cijenama. Ovaj Zakon teba gledati iz važnog aspekta, to je aspekt konkurentnosti, ukoliko su termini ispravno postavljeni Hrvatska ima priliku postati šoping destinacija'', kaže Sanela Vrkljan, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A s obzirom na broj trgovačkih centara, Hrvatska tog potencijala svakako ima.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo