nije što je nekad bila / Bivši ministar gospodarstva o renacionalizaciji INA-e: 'Kupujemo atrofiranu kompaniju'

'Apeliram na Vladu da u momentu kupovine angažira najkvalitetnije ljude. Arbitražu smo možda izgubili zbog preslabih odvjetnika', istaknuo je Stern

25.12.2016.
19:15
VOYO logo

"MOL je uvijek bio i ostaje otvoren za razgovor o budućnosti INA-e, a s obzirom na izjavu premijera Andreja Plenkovića o namjeri Hrvatske da otkupi cijeli udjel MOL-a u INA-i, MOL čeka službenu obavijest o tome."

Image
Bitka za Inu /

MOL 'otvoren za razgovor o budućnosti INA-e'

Image
Bitka za Inu /

MOL 'otvoren za razgovor o budućnosti INA-e'

To je odgovor mađarske kompanije nakon što je premijer Plenković u subotu navečer kazao da je Vlada odlučila u svoje vlasništvo vratiti INA-u otkupom cjelokupnog udjela koji u njoj ima MOL.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gost u studiju RTL-a Danas bio je bivši ministar gospodarstva i bivši predsjednik Uprave INA-e Davor Stern, koji je govorio o tome što bi renacionalizacija INA-e točno značila za Hrvatsku. 

Otkup dionica INA-e bila je i vaša ideja, govorili ste o velikom energetskom divu HEP-INA. No, vremena se mijenjaju, ojačali su obnovljivi izvori energije. Što mi sad ustvari kupujemo, kupujemo li možda uništenu kompaniju? 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možda ne potpuno uništenu, ali definitivno atrofiranu u odnosu na ono što je bila prije. INA je nekad bila div, ne samo u Hrvatskoj, već i u Jugoslaviji, ona ima šanse vratiti se na to, a isto tako ima i šanse u Holdingu sa HEP-om nekom zajedinčkom suradnjom se posvetiti obnovljivim izvorima energije te se time dignuti na nivo koji bi opravdao sva ulaganja.

Ako INA postane dio HEP-a, u toj nekakvoj privatizaciji tržišta, ne gubimo li onda opet INA-u na dugoročne staze? 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne mislim da bi INA trebala postati dio HEP-a, već dio energetskog Holdinga Hrvatske. Ne zaboravimo da su dijelovi INA-e, nafta i plin - vrlo bitni dijelovi petrokemijske industrije, a budućnost će obzirom na sve veće učešće električnih automobila i alternativnih energija biti prožeta smanjenom potrošnjom plina i goriva, a povećat će se upotreba sirovina petrokemije, tako da smatram da INA ima budućnost. 

Govori se o otkupu dionica MOL-a. Možete li objasniti zašto nitko ne govori o otkupu dionica onih 7 posto koji su još na tržištu, koje su jeftinije?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedna stvar treba biti jasna. Dionica na tržištu ne predstavlja vrijednost INA-e. Dioničare trebamo zaštititi. Ovo će biti posebni pregovori u kojima cijena na burzi ne određuje cijenu transakcije. Ono što bi se tu moglo napraviti jest da se direktno pregovara s MOL-om o cijeni dionica i da se tako analitikom utvrdi vrijednost INA-e, a kasnije i njezina vrijednost u okviru energetskom Holdinga ili samostalne kompanije. 

Kako ocjenjujete to što smo izgubili arbitražu? 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O tom je teško govoriti, to je pravno pitanje na koje ja nisam kvalificiran govoriti. Bivši ministar Vrdoljak je rekao da smo izgubili jer smo imali jeftinije odvjetnike. Apeliram na Vladu da u momentu kupovine angažira najkvalitetnije ljude.

Cijeli razgovor pogledajte u videoprilogu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo