Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
nakon 'autobusa smrti'

Doznajemo: Hrvatska ne zna dob svojih vozača autobusa. Za volanom mnogi iznad 70, rade zbog preniskih mirovin...

Tragedija poljskog autobusa, koji je vozi vozač sa 72 godine, otvorila mnoga pitanja. Profesionalni vozači u Hrvatskoj strahuju da bi se to moglo i njima dogoditi

Irena Pirjać/ 11.8.2022. u 20:43
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Za volanom automobila ili autobusa, Mario je na cestama već 28 godina. "Od toga sam 24 godine profesionalni vozač. Mogu li se zamisliti da budem vozač i sa 72?Ne rado", kaže nam Mario Pražev,profesionalni vozač autobusa.

No mnogi njegovi kolege nemaju izbora. Jer, kažu nam u sindikatu, problem je što su mnogi prijavljeni na minimalac.

"Njihova mirovina na temelju tih malih prijava je zaista minimalna. I ti su ljudi, realno, ne mogu živjeti od tih mirovina. I oni su prisiljeni, ako su u zdravstvenim uvjetima takvim da mogu nastaviti raditi, da se ponovno uhvate tog posla. A tu je i zakonodavac omogućio da uz primanje svoje mirovine oni četiri sata još mogu raditi", kaže nam Miljenko Gorčnin, predsjednik Hrvatskog sindikata vozača.

A 72-godišnji vozač poljskog autobusa nije radio samo četiri sata. I u Hrvatskoj, doznajemo, stariji vozači u mirovini najčešće voze upravo putničke autobuse, koji se, doznajemo, najmanje kontroliraju. No, kakva je činjenično stanje na hrvatskim prometnicama, možemo tek nagađati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Subota počela tragedijom

Poljski autobus sletio s ceste kod Breznice, 12 ljudi poginulo, 34 ozlijeđenih, doznaje se kamo su putovali

Image
Subota počela tragedijom

Poljski autobus sletio s ceste kod Breznice, 12 ljudi poginulo, 34 ozlijeđenih, doznaje se kamo su putovali

Jer u Hrvatskoj ne postoji nacionalni registar vozača. Ne znamo koliko ih je točno na prometnicama, tek je procjena da ih je 70-ak tisuća. Ne znamo kojih su godina. A ne znamo ni tko ih kontrolira s obzirom na to da inspekcija rada nema uvid u tahograf, a inspekcija prometa u ugovor o radu. Pa ni jedna inspekcija, zapravo, nema cijelu sliku o radu vozača.

Iako prolaze rigoroznije liječničke preglede minimalno svakih pet godina, u njima nedostaje test na bolest spavanja, pojašnjava nam profesor s Fakulteta prometnih znanosti.

Upravo se čita

Image
ZBOG SALMONELE

RTL na farmi koja će morati uništiti 150 tisuća kokoši: 'Ovo ne bih crnom đavlu poželio. Očito nekome smetam'

"Problem je u Hrvatskoj što nema testa na apneju što je u skladu s eu direktivom a nijemci su otkrili da je to ogroman problem vozača", kaže Rajko Horvat, profesor na Fakultetu prometnih znanosti.

Vozačima je ukinut i beneficirani radni staž. Ali to je samo vrh sante leda loših uvjeta koji mogu kulminirati tragedijom poput ove s poljskim autobusom, kaže nam jedan od vozača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

"Pitanje je kad će se to desiti i nekom našem prijevozniku. Bez obzira bilo to u Hrvatskoj ili bilo to bilo gdje vani. Jednostavno, pritisci su veliki. Nažalost, radne snage kao i u većini drugih zanimanja je vrlo malo, a mladost treba motivirati", kaže nam Mario Pražev, vozač autobusa.

Radni je dan dug, posao naporan, a odgovornost ogromna. Jer svaki put kad sjedne za volan, Mario kaže na duši nosi života koliko putnika sjedi iza njega u autobusu.

Irena Pirjać/ 11.8.2022. u 20:43
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
lukač u problemu

Povučeno još pet serija jaja poznatog proizvođača, opet utvrđena salmonela! Provjerite imate li ih doma

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Imaš priču? Javi nam se!

Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.

Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!

Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.

Pošalji priču