BILANCA EUFORIJE / Hrvatska je totalni hit u svijetu: Raste potrošnja, profitirati bi trebao i turizam

Profitirati bi sada, zbog sportske infrastrukture, mogla građevina, a prije svega turizam

19.7.2018.
7:00
VOYO logo

Hrvatska je ovih dana u cijelom svijetu bila totalni hit. Zvuči nevjerojatno, ali objave o našoj zemlji ovih su dana diljem svijeta pročitane oko 60 milijarda puta. Takva promocija vrijedna je gotovo 4 milijarde kuna! Profitirati bi trebao turizam, ali zbog najavljenih radova na sportskoj infrastrukturi i građevina. Značajno je rasla osobna potrošnja, a zbog svih ovih trendova - mogao bi porasti i BDP. 

Dok ne stigne nova roba – samo mali dio  je sve što im je trgovini ostalo od opreme Vatrenih. Doduše imaju još dva dresa, no s potpisima igrača. Da su kojim slučajem na prodaju i oni bi otišli jer kupci ovih dana nisu pitali za cijenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ostale su jedino hlačice. Ovo je u 25 godina firme najveća prodaja što se tiče dresova, prodano je oko dvadesetak puta više nego inače!" kazao je Ivan Miloloža, voditelj poslovnice za prodaju sportske opreme.

Samo u ovom lancu trgovina oko šest tisuća komada. Na karti su označili zemlje gdje su dresove prodali putem webshopa. "Najpopularniji su bili crni, potom bijeli pošto su crni rasprodani, a od igrača najpopularniji su bili Modrić, Rakitić, Mandžukić i, po novome, Rebić!" nadodaje Ivan Miloloža.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao nikad prodavalo se ovih dana i pivo. Jer na dane utakmica s uobičajenih milijun i pol - potrošnja je išla na dva i pol milijuna litara! "To je san snova za pivare. Znači proći svih sedam utakmica, imati na raspolaganju i to sedam utakmica, tako reći sa sedam pobjeda jer naša zadnja utakmica u finalu je isto bilo pobjeda. Što se tiče potrošnje - definitivno!" smatra Pero Ivanković, predsjednik Udruge pivara HGK.

PIK javlja prodali su 10 milijuna ćevapa i 2 milijuna kobasica. Ukupno je u Hrvatskoj za vrijeme Prvenstva potrošeno 9,3 milijarde kuna

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A na primjeru Španjolske koja je nogometom vladala od 2008. do 2012., Zvonimir Savić iz HGK objašnjava što i bismo mogli očekivati.

"Prema procjenama ekonomista, u Španjolskoj je u tim godinama lagano potaknut gospodarski oproavak na razini procjena od 0,25 do 0,5 postotnih bodova poticaja rastu u odnosu da nije bilo takvog svjetskog prvenstva i rezultata koji su ostvarili", objašnjava Zvonimir Savić, Sektor za financijske institucije i ekonomske analize HGK. Ističe, profitirati bi sada, zbog sportske infrastrukture - mogla građevina. A prije svega turizam! 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što je ovo prvenstvo značilo za prepoznatljivost zemlje, govori podatak o milijun objava o Hrvatskoj koje su u cijelom svijetu pročitane oko 60 milijardi puta!

"Zanimljivo je da je jedan svjetski proizvođač opreme, znamo koliko je uložio u ovu kampanju za Svjetsko prvenstvo, i s obzirom na rezultat koji su postigli sada i s obzirom na to što je postigla Hrvatska - takva kampanja za ovakvu promociju bi koštala oko 600 milijuna dolara!" izjavio je Marko Štefanek, voditelj odjela klijenata tvrtke za praćenje online medija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjak za konzulting u turizmu, Siniša Topalović objašnjava - kvadratići su sada jedini globalno prepoznati brand Hrvatske i treba ga iskoristiti.

"Zapravo na razini turističkog brendinga i promocije - interpretirati na jedan moderniji i suvremeniji način upravo tu priču crvenog i bijelog i naših kvadratića!" pojašnjava Siniša Topalović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjaci tvrde, ne treba podcjeniti niti psihološki element. Jer Vatreni su sada primjer svima u zemlji da se uz trud i predanost može doći do svjetskog uspjeha.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo