SVJETSKI DAN PRAVA POTROŠAČA / Hrvatski potrošači na samom dnu Europe: Varaju nas na mesu, autima i stanovima

Bilo da je riječ o internetskoj kupnji ili onoj u trgovini, prije svega je najvažnije dobro se informirati

15.3.2019.
19:30
VOYO logo

Svjetski je dan prava potrošača - Hrvati su i dalje na dnu europske ljestvice kada je riječ o poznavanju prava potrošača, ali i zadovoljstvu robom i uslugama.

Ove godine posebna pozornost usmjerena je na pametne uređaje i zaštitu potrošača u digitalnom svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Presitne deklaracije, povrat i zamjena neispravnih proizvoda, internetska trgovina i telekomunikacijske usluge često zadaju probleme potrošačima.

Ne sviđa mi se to da se telefonom može ugovarati i da ste onda obvezni s njima poslovati; Piše jedna cijena na polici iznad, a druga je na proizvodu; Deklaracije su premale u dućanima i ne možeš ih vidjeti ako nemaš naočale ili neko povećalo – samo su neki od prigovora građana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošačke udruge na Svjetski dan prava potrošača upozoravaju - Hrvati su na posljednjem mjestu kada je riječ o educiranosti i informiranosti o svojim pravima.

''Ljudi bi trebali znati da imaju pravo u dvije godine tražiti novi uređaj ili povrat novaca i to ne znaju nego nose uređaje na servis tri ili četiri puta i onda dođu k nama, a prođu onda i te dvije godine'', upozorava predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na dnu smo europske ljestvice i po zadovoljstvu potrošača robom i uslugama.

Najgore stojimo kada je riječ o trgovini mesom i mesnim proizvodima, rabljenim automobilima, elektroničkim uređajima i uslugama kod prodaje nekretnina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Radikalnim smo zaokretima počeli stvari mijenjati i ovo danas bi trebalo doprinijeti osvještenosti potrošača. Jednostavniji zakonodavni okvir, digitalne tehnologije svima nama moraju pomoći da se dignemo na tim ljestvicama'', poručuje ministar gospodarstva Darko Horvat.

S razvojem tehnologije raste i zabrinutost potrošača za sigurnost na internetu pa potrošačke udruge diljem svijeta zahtijevaju pametne uređaje kojima se može vjerovati.

''Naručujete karte preko mobitela i za vlak i za autobus i za kino i za kazalište, kupuje se i naručuje i treba biti veća sigurnost i zaštita tih naših podataka'', ističe Knežević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bilo da je riječ o internetskoj kupnji ili onoj u trgovini, prije svega je najvažnije dobro se informirati.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo