nevjerojatne brojke / Iznimno vrijedna industrija: Jesu li gejmeri sportaši i zašto ih milijuni gledaju kako igraju igrice?

Ako se i dalje čudite tome da netko gleda nekog drugog kako igra igrice - znajte da su i u Hrvatskoj daleko najpopularniji na YouTubeu gejmeri

21.9.2018.
7:26
VOYO logo
Image

Poslastica za sve nostalgičare: Najdraže igrice '90-ih zbog kojih su nas tjerali od ekrana

Image

Poslastica za sve nostalgičare: Najdraže igrice '90-ih zbog kojih su nas tjerali od ekrana

Uz bok Cristianu Ronaldu i LeBronu Jamesu - sad stoji Tyler Ninja Blevins. Njegov sport nisu ni nogomet ni košarka, već- Fortnite. Igra koja ga je dovela na naslovnicu prestižnog sportskog časopisa ESPN. Prevedeno - gejming je i službeno postao sport. 

"Dosad se u igrama nije dogodila revolucija da milijuni i milijuni ljudi znaju točno jednog igrača i jednu igru. Sad kad je Fortnite svjetski popularan, i ja sam postao svjetski popularan" tvrdi Belvins.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojke u industriji igara su nevjerojatne. Naša najnovija hit igra SCUM prodana je u više od milijun primjeraka- a igara je more. Ukupna vrijednost gejming industrije  procjenjuje se na 110 milijardi dolara, više od filmske i glazbene industrije zajedno. 

Igre za mobilne platforme čine više od 40% prodaje. Samo na natjecateljskom e-sportu do kraja godine mogla bi se okrenuti 1,8 milijardi dolara. Top igrači treniraju ozbiljno. I po 16 sati na dan, imaju kondicijske pripreme, trenera, psihologa, a transferi između klubova mogu dosegnuti i po pola milijuna dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi imamo trening od 4 do 10, 11 naveče. U 5 počnemo meč, to traje 45 min, onda imamo 10 minuta pauze, onda u 5 drugi meč, u 6 treći meč. Imamo 10 pauze. Imamo 4 pauze od 30 sekundi u toku meča", kazao je za RTL Direkt gejmer Nemanja "huNter" Kovač.

Za razliku od natjecatelja, oni koji svoje igranje objavljuju na YouTubeu ili twitchu ne moraju biti najbolji gejmeri na svijetu, ali su dobri zabavljači i zato ih milijuni prate. Za primjer ćemo pokazati listu najpopularnijih youtubera u Hrvatskoj. Najviše ljudi prati 2Cellose. Na drugom i trećem mjestu su gejmeri - KingsofFail Show i Bloodmaster, koji su popularniji čak i od Severine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pozdrav svim gleadteljima RTL Direkta. Moje ime je Viktor, a na internetu poznat kao Bloodmaster." Mladog Slavonca Viktora redovito prati preko 600 tisuća ljudi.  Ljudi danas na gejming počinju gledati mnogo ozbiljnije.  

"O da, i to se promijenilo možda unazad 3-4 godine jer prije je uvijek bilo generalizirano da samo dječaci igraju igrice. Danas bez obzira na spol, dob, mjesto, vrijeme, uvijek svatko može igrati igricu na mobitel i zaigrat ju i ona uđe u vaše živote i postane dio svega", tvrdi.

Slavonac Viktor skriva prezime jer su mu neki obožavatelji banuli doma. Ne skriva kako se od igranja može živjeti. "Može, ali morate dosta novca uložiti natrag u opremu i razne programe, a i davanja državi nisu baš mala", objašnjava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gotovo svi osnovnoškolci igraju barem jednu igru. No, nisu sigurni da bi gejming trebao i službeno postati sport poput nogometa i košarke. No, prema ozbiljnim treninzima i tome koliko gledatelja i novca privlači, e-sport grabi prema tome da za 7 godina dobaci i do olimpijskih igara.

Samo, profi gejmeri jako mladi odlaze u mirovinu jer refleksima ne mogu parirati novim klincima. Za tih sedam godina će i danas megapopularni Ninja biti stari igrački penzić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo