tjedna dizajna / Zagreb Design Week u znaku korone: Kapsula u kojoj čovjek radi izoliran, sklopivi ured...

Epidemija je utjecala na dizajn namještaja, na način na koji jedemo i oblačimo se

3.9.2020.
10:00
VOYO logo

Kapsula u kojoj čovjek u uredu radi u miru, na temperaturi kojoj želi, izoliran od kolega i od korone. Sklopivi ured sa stolom, računalom i stolicom, koji lijepo ponesete doma. Epidemija je utjecala na dizajn namještaja, na način na koji jedemo, oblačimo se. A sve to tema je ovogodišnjeg tjedna dizajna u Zagrebu.

Suživot s koronom

Ulazak u redizajniranu "Novu normalnost." Na ovom sajmu i namještaj i pribor za jelo i niz izložbi prikazuju na koji način bi nam suživot s koronom mogao postati malo lakši. Jedan, naizgled ormarić za dnevni boravak iz Međimurja, brzo postaje kućni ured. I to za dvoje.

''Kad se ponovno zaklopi jednostavno se odgura u bilo koji dio vašega doma. Bili smo inspirirani koronakrizom, pošto su svi radili sa blagovaonskih stolova, a ovo je profesionalno rješenje koje stane u bilo koji dio vašeg doma'', objasnio je arhitekt Jakov Fatović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A može se vidjeti i ured iz budućnosti. S ulaskom u svoju kapsulu ne samo da ste zaštićeni od letećih virusa već i od pogleda šefa.

''To je naš novi proizvod i to je uredska kapsula namijenjena open space uredima gdje je uvijek problem s bukom u prostoru, radnici se ne mogu izolirati adekvatno i potrebno im je da se izoliraju. Počeli smo to razvijati prije cijele priče s pandemijom, ali je i za ovu situaciju super rješenje'', kazala je dizajnerica Zrinka Nedeljković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kapsulu možete zatvoriti sa svih strana, u njoj si podesiti svjetlost i visinu stola. Za one koji su klaustrofobične prirode, postoji i kapsula s prozorčićem.

Image
Zanimljiv hobi /

Nekad ju je imala skoro svaka kuća: Skoro izumrloj tradiciji entuzijasti udahnuli novi život

Image
Zanimljiv hobi /

Nekad ju je imala skoro svaka kuća: Skoro izumrloj tradiciji entuzijasti udahnuli novi život

Stotine izlagača

Sajam ima preko 100 izlagača, većina njih su hrvatski kreativci, baš kao i jedan mladi Zagrepčanin koji se predstavlja s čarapama. Štoviše, naš sugovornik toliki je zaljubljenik u čarape da se voli nazvati balkanskim kraljem čarapa.

''Ja oduvijek sam volio čarape, svagdje sam putovao, kupovao si čarape i to traje već 15 godina i već zadnjih par godina želim napraviti hrvatski brend čarapa. Moja najbolja prijateljica Doria je dizajner svih ovih lijepih čarapa'', rekao je Filip Eterović, balkanski kralj čarapa.

Cijena ulaznice je 25 kuna,  ona osim sajma uključuje i koncerte, predavanja, radionice i revije i. sajam prostire se na tri tisuće metara kvadratnih i dvije etaže. Na doljnjem katu je tridesetak štandova, a na gornjem nalaze se razne izložbe.

Izložbe redom studenata iz 11 hrvatskih fakulteta, i jedna povijesna izložba - Zagrebačka ambalaža. Ona otkriva snagu zagrebačke industrije stare unazad 150 godina. U izlozima tako leži toster iz 1961., stalak revolucionarne Penkale, stare kutije keksa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


''Predstavljamo tvrtke kojih više nema koje su nekad činile industriju grada Zagreba, ugasilo se s Drugim svjetskim ratom. Evo primjerice, tu je interesantna bočica na njoj piše prva trešnjevačka oranžda šta implicira da postoji prva trnjanska oranžada ili druga trešnjevačka, a zanimljivo je da nitko ne zna ništa o tom brendu'', izjavio je direktor festivala Zagreb Design Week Daniel Tomičić.

Zakoračiti u prošlost, ili pak u budućnost, možete još do nedjelje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo