bilježe pojeftinjenje / Nije sve poskupjelo, neki artikli su jeftiniji nego lani. Evo o kojim proizvodima je riječ

Image
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Devet najprodavanijih artikala u prvih osam mjeseci ove godine bilježe pad prodaje iznad deset posto u odnosu na 2021. godinu

21.10.2022.
8:47
Goran Kovacic/PIXSELL
VOYO logo

Zahvaljujući inflaciji poskupjelo je gotovo sve, no ima i onih proizvoda koji bilježe pojeftinjenje. Prema podacima GfK Hrvatska među najprodavanijim artiklima trenutno je 26 onih koji bilježe smanjenje cijene u prvih osam mjeseci ove godine. Na tom popisu ima i neprehrambenih i prehrambenih proizvoda, piše Jutarnji list.

Jeftiniji sok i papar

Pad cijene bilježi smeđi šećer, uz to pale su i cijene gotovo svih umaka, kao i tortilje i 100-postotnog soka od naranče. Poskupljenja nije bilo kod cijene papra. Zatim, nešto niže cijene sada imaju i riblje paštete i biljni namazi, kao i med, a pala je i cijena popularnog žestokog pića džina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Doduše, za Jutarnji list iz GfK upozoravaju da se popis zapravo odnosi na ukupne prosječne cijene po kojima kupci kupuju proizvode u kategoriji, a ne na konkretne cijene na policama. To zapravo u praksi može značiti da su se potrošači, kad su u pitanju ovi proizvodi, zapravo okrenuli njihovim jeftinijim varijantama pa iz toga onda proizlazi i niža prosječna cijena.

''Pronašli smo 26 kategorija u kojima su krajnje potrošačke cijene niže u ovoj godini u odnosu na prošlu godinu. Nije iznenađenje da su 20 od ovih 26 artikala neesencijalne kategorije. Te niže cijene najčešće su posljedica downtradinga. Kupci se u ovim kategorijama okreću B brendovima i trgovačkim markama ili čekaju A brend na akciji. Koriste različite kupovne taktike s istim ciljem - uštedjeti na kućnom budžetu'', rekao je Mladen Kožić, voditelj razvoja poslovanja u GfK Hrvatska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
potvrdio DZS /

Novčanici su nam sve tanji! Inflacija dosegnula novu najvišu razinu... Cijene su porasle za čak 12,8 posto

Image
potvrdio DZS /

Novčanici su nam sve tanji! Inflacija dosegnula novu najvišu razinu... Cijene su porasle za čak 12,8 posto

Popularni proizvodi bilježe pad prodaje

Uz prehrambene, i neki neprehrambeni proizvodi bilježe manje prosječne cijene. Niža je cijena tampona, univerzalnih sredstava za čišćenje i vlažnih maramica za čišćenje. Visoke cijene hrane i ostalih artikala odrazile su se i na potrošačke navike pa se tako mnogi kupci pomalo odriču pojedinih artikala, bilo da ih kupuje manji broj kupaca, bilo da ih pojedinci kupuju rjeđe ili u manjoj količini nego ranije.

Prema podacima GfK, devet najprodavanijih artikala u prvih osam mjeseci ove godine bilježe pad prodaje iznad deset posto u odnosu na isto razdoblje lani - riječ je o maslacu, vrhnju, slanini, trajnim i kobasicama za roštilj, cappuccinu, mineralnoj vodi, gotovim kolačima i konzumnoj kavi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok petnaest artikala bilježi gubitak količinske prodaje između pet i deset posto - to su konzervirana tuna, gazirani sok, svježi i meki sir, čokolada, ulje, omekšivač, brašno, voćni sok, majoneza, mlijeko, mliječni desert, čips, flips, orašasti plodovi i šećer, a 12 je kategorija zabilježilo pad volumena do pet posto. Riječ je redom o kategorijama koje sve bilježe rast cijena tijekom godine, u čemu predvodi ulje s rastom od 52 posto, brašno koje je skuplje 28 posto, mlijeko 27 posto, dok je šećeru i maslacu cijena narasla 23 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo