povezivanje pelješca i korčule / Projekt malog Pelješkog mosta sve bliže propasti: zamijeniti bi ga mogla stara ideja iz 60-ih godina?

Image
Foto: Pixsell

Prošlog tjedna gradonačelnik Korčule Andrija Fabris rekao je kako gradnja mosta u Pelješkom kanalu u ovom trenutku zbog raznih faktora nije opcija

21.5.2018.
8:53
Pixsell
VOYO logo

I dok se čeka početak radova na Pelješkom mostu, koji su u posljednje vrijeme, barem ako je vjerovati izjavama glavnih odgovornih, došli pod znak upitnika, HAC je naručio studio izvodljivosti boljeg prometnog povezivanja otoka Korčule i Pelješca, koje dijeli 1200 metara Pelješkog kanala, piše Slobodna Dalmacija. 

"U ovom trenutku ne mogu se prejudicirati rješenja koja će izrađivač studije izvodljivosti predložiti", odgovorili su na upit o cijeloj situaciji iz HAC-a, što znači da su sve opcije još uvijek otvorene. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nakon evaluacije predloženih rješenja prema više kriterija, izrađivač studije izvodljivosti predložit će optimalno. Nakon odabira, izrađivač će ispitati ekonomsku i financijsku isplativost predloženog rješenja", najavljuju u Hrvatskim cestama.

Prošlog tjedna gradonačelnik Korčule Andrija Fabris rekao je kako gradnja mosta u Pelješkom kanalu u ovom trenutku zbog raznih faktora nije opcija. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naravno da bismo mi htjeli 'korčulanski most', ali bit ćemo itekako sretni i zadovoljni kad se izgradi pelješki most, koji svi u ovom dijelu Lijepe naše tako dugo čekamo. Kad je u pitanju studija koju su naručile Hrvatske ceste o prometnom povezivanju Korčule i Pelješca, radi se, prema informacijama kojima raspolažem, o boljoj povezanosti luke Perna na Pelješcu i luke Polačište na Korčuli", kazao je u komentaru za Slobodnu Dalmaciju.

Otkriva i kako postoje prijedlozi koji idu u nekom drugom smjeru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To su planovi, a realnost je da ćemo morati pričekati bolju financijsku situaciju za takav projekt kao što su most ili tunel Pelješkim kanalom.

U Prostornom planu Dubrovačke-neretvanske županije kao dvije točke koje bi trebalo spojiti između Korčule i Pelješca navode se Rt svetog Ivana na Pelješcu i uvala Kneža na Korčuli. Trajektnom vezom Pelješki kanal godišnje prijeđe oko 230 tisuća vozila i 600 tisuća putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi put je gradnja mosta u Pelješkom kanalu zacrtana u razvojnom planu "Južni Jadran" iz šezdesetih godina prošlog stoljeća. Doduše, autori "Južnog Jadrana" bili su skloniji gradnji tunela koji bi povezali Korčulu i Pelješac, zbog intenzivnog pomorskog prometa Pelješkim kanalom.

Iako je zamišljena dužina 'korčulanskog mosta' upola kraća od pelješkog mosta, pa bi i investicija bila znatno manja od dvije milijarde i 80 milijuna kuna, za koliko će Kinezi povezati Pelješac s ostatkom zemlje, otvoreno je, među ostalim, pitanje bi li "korčulanski most" dobio sufinanciranje Europske unije kao pelješki, koji je EU spreman pomoći s 85 posto ukupne investicije, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo