agonija koja traje mjesecima / Ročište na Trgovačkom sudu u Rijeci: Ponovna odgoda ili stečaj 3. maja?

Image
Foto: Goran Kovačić/Pixsell

Direktor 3. maja Edi Kučan jučer je na velikom zboru radnika najavio da će zatražiti od stečajne sutkinje odgodu

5.6.2019.
7:47
Goran Kovačić/Pixsell
VOYO logo

Na Trgovačkom sudu u Rijeci za srijedu je, nakon nekoliko odgoda, zakazano ročište na kojemu bi se trebalo odlučivati o otvaranju stečaja u Brodogradilištu 3. maj, u kojemu je svakim danom sve manje radnika, a posla i dovoljno materijala za rad nema već gotovo godinu dana.

VEZANE VIJESTI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Direktor 3. maja Edi Kučan jučer je na velikom zboru radnika najavio da će zatražiti od stečajne sutkinje odgodu slijedom zadnjih razgovora koje je imao u Zagrebu i Ministarstvu gospodarstva prošli petak. Kao što je poznato, iz 3. maja prema uredu premijera Plenkovića, ministru Horvatu te njegovom kolegi u Ministarstvu financija Zdravku Mariću otišli su prijedlozi modela prema kojima bi se četiri broda, u različitim fazama izgradnje, mogli završiti tako da to ne iziskuje dodatna sredstva iz državnog proračuna. Dapače, financijska konstrukcija koju su razradili u 3. maju pokazuje da bi država, završetkom tih brodova i isporukom njihovim kupcima, čak uspjela povratiti dio novca koji je već platila po protestiranim državnim jamstvima.

Ono što ovom prijedlogu rješenja daje težinu jesu konkretne ponude koje su za ovakav aranžman stigle od samih brodovlasnika, prije svega kanadske Algome koja je spremna platiti između 32 i 35 milijuna dolara za završenu novogradnju 733. Riječ je o samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutog tereta koji je u fazi gotovosti oko 55 posto, a doznajemo da su Kanađani voljni završiti i preuzeti i drugi brod, koji je na trećemajskom navozu. Novi list javlja kako kupac navodno postoji i za drugu poluzavršenu novogradnju, brod za prijevoz automobila koji je završen blizu 80 posto, a tu je i trećemajski tanker Santiago koji je na vezu u Puli i na kojem država nije izgubila ni kune dosad jer se brod gradio novcima 3. maja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Procjene su da bi za završetak ova četiri broda trebalo oko 100 milijuna eura koji bi se, dakle, pokrili iz kredita, a novcem koji bi se dobio od prodaje tako završenih brodova vratio bi se i kredit, a nešto bi novaca uspjela povratiti i država.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo