Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
SKUP PRIJEVOZ

Taksisti sami određuju cijenu i ne može im se ništa. Savjet? Prije početka vožnje pitajte za cijenu

Turistička sezona je tek na početku, a neki svoje usluge već naplaćuju kao da smo na vrhuncu

Dragana Eterović/ 19.5.2022. u 21:00
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Primjerice umjesto 300 kuna vožnju od Splita do zračne luke neki plate i do tisuću kuna. I to posve legalno. Otkad je promijenjen zakon o cestovnom prometu, taksisti sami određuju cijenu i nitko im ništa ne može dok god izdaju račun.

Koliko će koštati prijevoz između Splita i zračne luke, ovisi o vozaču taksija. Kako bi korisnici izbjegli neugodnosti, udruženje taksi prijevoznika u splitskoj zračnoj luci postavilo je tablu s okvirnim cijenama.

"Nisam ni pogledao, tek smo stigli I idemo u hotel. Tako da stvarno ne znam", kaže Dave iz SAD-a.

Image
MA, JE LI MOGUĆE?

Što napraviti kada preplatite vožnju taksijem? Predsjednik ceha prijevoznika: 'Nažalost, apsolutno ništa'

"Cijene po mojem mišljenje su sasvim pristojne. Ali najvažnije od tih cijena je da je sve oficijalno, da čovjek vidi sat i u svakom trenutku šoferu može reći stani- više para nemam, ili kako je. Ali ne sve na crno, divljački", tvrdi Ante Čović iz Njemačke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

No liberalizacija tržišta upozoravaju prijevoznici dovela je do toga da svatko može biti taksist i svoju uslugu naplatiti koliko hoće. Važno je samo da fiskalizira račun.

"Ako se cijena naplati 957 kuna od Splita do zračne luke , ona je zakonska, ali je li moralna, to je već drugo pitanje", smatra Željko Bandić, predsjednik Ceha prijevoza Obrtničke komore Kaštela.

Upravo se čita

"Sad imamo apsolutnu liberalizaciju gdje je dozvoljeno apsolutno sve, tako da toga gospodina ne možete kriviti što je naplatio tu uslugu. On smatra da zaslužuje taj iznos i on je sve legalno što mu nalaže zakon napravio", tvrdi predsjednik Ceha prijevoznika Split, Milivoj Topić.

Uglavnom je riječ o taksistima koji nisu u udruženjima, već dolaze sa strane. Drugi problem su vožnje po aplikacijama čija cijena raste kako raste potražnja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

"Zakon o cestovnom prometu koji je izmijenjen 2018. dopušta takvu vrstu naplate koja može biti neograničena po kilometru. Do 2018. je lokalna samouprava je određivala maksimalnu cijenu kilometra", kaže Bandić.

Iz udruženja tvrde na tržištu vlada kaos, uopće ne postoji baza prema kojoj bi se znalo koliko prijevoznika ima. uz to kako je sezona tek počela vjeruju da je podizanje cijena tek u svom zamahu.

“Ja mislim da je dosad naplaćena maksimalna cijena po kilometru oko 60 kuna. To je bio iznos, to je s moralne strane neprihvatljiv iznos međutim zakonski dozvoljeno i ljudi koriste situaciju za brzom i lakom zaradom", smatra Topić.

Zaštite za korisnika nema, jedini je savjet prije nego što se sjedne u taksi pitati koliko će vožnja koštati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Dragana Eterović/ 19.5.2022. u 21:00
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Imaš priču? Javi nam se!

Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.

Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!

Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.

Pošalji priču