dobra ideja zlata vrijedi / Dobar posao u teško doba korone: 'Vidjeli smo priliku u ovoj situaciji i ponudili proizvod koji je tražen'

I u krizna vremena u Hrvatskoj s dobrom idejom može preživjeti

10.7.2020.
9:30
VOYO logo

U problemima su zlatari, cvjećari, cijeli biznis vjenčanja, u problemima su noćni klubovi, iznajmljivači, ugostitelji, 15.000 ljudi je nezaposleno, 100.000 država i dalje plaća minimalac, teška su vremena. Ali da ne govorimo uvijek o svemu lošem - ima i onih koji u doba pandemije i na putu u recesiju, ipak dobro rade. Proizvođači posteljine i šnajderice sada šivaju maske, jedan domaći proizvođač kozmetike osmislio je prirodni i zdravi dezinficijens.

Šivanje maski

Kirurške maske šivaju se punom parom! Do prije nekoliko mjeseci u ovoj osječkoj tvrtki šivali su se jastuci, popluni, nadmadraci, posteljina. Onda je došla kriza i 13 zaposlenih skoro je ostalo na ulici. Ali jedna ideja mijenja sve. Stiže stroj za izradu kirurških maski, posao cvjeta, zaposlenost raste. Danas ovdje radi 80 ljudi i još zapošljavaju!

''Covid 19 nas je sve iznenadio i odlučili smo se prilagoditi tržištu s proizvodnjom zaštitnih maski. Poslujemo s tvrtkama na domaćem i inozemnom tržištu. Očekujemo nabavu novih strojeva i povećanu efikasnost tvrtke'', ispričala je Ines Bagarić, djelatnica u proizvodnji.

Da dobra ideja zlata vrijedi znaju u ovoj zagrebačkoj kozmetičkoj tvrtki. Osmislili su bezalkoholni dezinficijens čiji je glavni sastojak voda. Kažu da je bolji od alkoholnog i naravno, ubija koronavirus.

''Kada koronavirus dođe u doticaj s našim proizvodom, dolazi do reakcije u smislu da se razbija ta lipidna ovojnica, odnosno enizmatskim putem razara tu samu stanicu koronavirusa'', kazala je voditeljica za istraživanje Lana Brkić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
posljedice koronakrize /

Neki mjere nisu trebali, drugi bi bez njih propali: 'Da ih barem produlje, da dočekamo jesen na nogama'

Image
posljedice koronakrize /

Neki mjere nisu trebali, drugi bi bez njih propali: 'Da ih barem produlje, da dočekamo jesen na nogama'

Upregnuli mašine

A jedna mala krojačka radnja bila je kuća sreće za brojne Zagrepčane. Postoji već 65 godina i jedan je od najstarijih obrta u Zagrebu. Nekad su odijela šivali Miri Ungaru, Ivici Šerfeziju, veleposlanicima, a danas razmišljaju kako da opstanu. Karantena ih je kao i mnoge zatvorila pa su razmišljali, razmišljali i upregnuli svoje šivače mašine. Nabavili su različite i vesele uzorke od čistog pamuka i sad šivaju maske.

''U onom prvom valu korone, onda su ljudi bili više zainteresirani za te maske i shvatili su da im se više isplati da uzmu par komada platnenih i pamučnih maski koje se mogu prati i koje su višekratnih. Za razliku od medicinskih koje se moraju bacati'', rekla je vlasnica krojačkog obrta Snježana Kovačević.

Gospođa Snježana kaže da se vidi da je kriza već došla jer bi joj inače ljudi dolazili s novom odjećom koju treba prekrojiti. Sad je to rijetkost, a kaže da se nitko ne sjeti obnoviti ni odjeću koja stoji u ormaru.

''Mislim si da u kriznim vremenima da ljudi otvore ormare i donesu robu da im se prepravi'', komentirala je Kovačević.

Ovih smo mjeseci snimili popriličnu arhivu poduzetnika i obrtnika koji su nam govorili kako su se prilagodili i pokušali biti jači od koronakrize. Tako je bilo i u ovom kožarskom obrtu. I oni su krenuli s pamučnim maskama, pa su imali narudžbe izvana, a onda su naši rekli da pamučne maske ne pomažu pa je sve stalo, a evo sad pamučne maske opet pomažu.

''Imali smo kupca iz Njemačke, mislim da je liječnička komora zabranila izvoz medicinskog materijala. S druge strane ovaj naš nije bio potreban na našem tržištu pa smo ostali visiti. Meni ne treba pomoć. Meni treba posao'', kazao je proizvođač kožne galanterije Miljenko Vuk.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prepoznali priliku

Posla su si našli u tvrtki koja inače radi servise na benzinskim postajama, s pleksiglasom veze nisu imali, ali su ga prepoznali kao priliku za dobru zaradu i počeli postavljati kome god je trebala zaštita.

''Nije nam to primarna djelatnost, ali u ovoj situaciji smo vidjeli priliku da kupcima ponudimo proizvod koji je u principu relativno nov i potreban na tržištu'', objasnio je voditelj prodaje Davor Holetić.

Tržište je u jednom trenutku vapilo za alkoholnim dezinficijensom , postojao je strah da će biti nestašica. U igru tada ulaze tvrtka koja inače proizvodi gin i tvrtka koja proizvodi autokozmetiku. Svatko na svojoj strani puni dezinficijens i stavlja ga u prodaju.

''Do sada je već nekih 60 tisuća litara otpremljeno prema hrvatskim bolnicama. I preko pola milijuna kuna stomililitarskih bočica je također završilo na hrvatskom tržištu'', rekao je direktor tvrtke za proizvodnju gin Miroslav Sulejmani.

Svi ovi ljudi primjer su da se i u krizna vremena u Hrvatskoj s dobrom idejom može preživjeti, ali nažalost ne i obogatiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo