STIŽU MILIJARDE EURA / Bogati Kinezi osvajaju Hrvatsku

Predsjednik Vlade Zoran Milanović i novi ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić sastali su se s predstavnicima kineske brodarske kompanije COSCO, jedne od najvećih na svijetu. Zainteresirani su za prijevoz robe preko luke Rijeka, pa su spremni uložiti i u izgradnju nizinske pruge do Rijeke.

23.4.2012.
18:40
VOYO logo

Kineski ulagači preuzeli su inicijativu. Sjevernojadranski koridor za Kineze je kraći i povoljniji put na Zapad. Međutim, tom unosnom poslu na putu stoji prepreka, točnije slaba točka u vidu nerazvijene željezničke mreže.

Mogu li ovi investitori udahutni novi život već zamrlom projektu nizinske pruge? Star je 50 godina, od 2007. na listi je infrastrukturnih prioriteta, ali grube projekcije govore od tri pa sve do pet milijardi eura investicija.

Realizacija ovog megaprojekta je u idejnoj fazi. Drugim riječima, još nije otkupljeno ni zemljište, niti su ishođene potrebne dozvole. Ali, ministar Siniša Hajdaš Dončić obećava da će se infrastrukturne stvari početi konkretizirati.

Za projekt trebaju milijarde koje Hrvatska nema pa Vlada namjerava prugu dati u koncesiju onome tko u nju investira. Obrisi nove pruge sadržani su u IGH-ovoj studiji plaćenoj 90 milijuna kuna. Od Botova bi, preko Koprivnice, išla do Zagreba, a zatim preko Karlovca prema Novom Vinodolskom do Rijeke. Jedan krak će preko novog, željezničkog mosta, na Krk.

Vlakovi bi tih 274 kilometra dvotračne pruge, od državne granice do Rijeke, trebali prevaljivati za 2 sata, a na najzahtjevnijoj primorskoj trasi planira se gradnja čak devet tunela dugih 46 kilometara.

Pređe li novi ministar doista odmah s riječi na djela, lijepe želje mogle bi postati stvarnost već 2022.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo