SVJETLO NA KRAJU TUNELA / Otkrivena tajna iskustva bliske smrti

Image
Foto: soulgineering.com

'Svjetla na kraju tunela, izvantjelesna iskustva ili susreti s preminulim rođacima'... Čini se da je samo riječ o 'prodavanju' magle ljudi koji su to navodno prošli takvo iskustvo.

31.10.2011.
12:03
soulgineering.com
VOYO logo

Doživljaji koji prate navodno iskustvo bliske smrti rezultat su promjena u normalnim moždanim funkcijama, tvrde britanski istraživači koji su analizirali postojeća istraživanja iz toga područja i zaključili da je iskustvo bliske smrti 'samo u glavi'.

Psiholozi sa sveučilišta u Edinburghu i Medicinskog istraživačkog centra u Cambridgeu kažu da su "svjetla na kraju tunela, izvantjelesna iskustva ili susreti s preminulim rođacima" tek plod igre svijesti, a ne uvid u život poslije smrti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi doživljaji koji prate takva iskustva mogu znanstveno objasniti odgovarajućim promjenama u radu mozga, piše BBC.

"Naši mozgovi vrlo su uspješni u tome da nas zavaraju", kaže znanstvenica Caroline Watt.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživači su iskustva objasnili pokušajem mozga da da smisao neobičnim doživljajima tijekom traumatskih događaja.

Istraživanja su pokazala da mnoge osobe koje su proživjele iskustvo bliske smrti zapravo i nisu bile životno ugrožene, nego su samo tako mislile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedna od najčešće navođenih pojava je svijest o vlastitoj smrti, no istraživači upozoravaju da se takvo stanje pojavljuje i u drugim okolnostima te je poznato pod nazivom sindrom Cotard. Uvjerenost da je osoba mrtva tako je uočeno nakon trauma ili tijekom uznapredovalih stadija tifusa ili multiple skleroze.

Za iskustvo lebdenja znanstvenici su utvrdili da se može umjetno izazvati stimuliranjem odgovarajućeg centra u mozgu, a i 'tunel svjetlosti' također se može umjetno izazvati. Primjerice o takvom doživljaju svjedoče piloti koji su u letu izloženim snažnim centrifugalnim silama, a istraživanja su pokazala da takve senzacije izaziva prekid dotoka krvi i kisika u oko.

Zaključci su objavljeni u časopisu "Trends in Cognitive Science".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo