OGLAS

PROJEKT: ZELENO / Na poslovne sastanke idu romobilima, imaju rješenje za smanjenje otpada: Ove tvrtke shvatile su da prirodi treba pomoć

Jasno im je da je teško promijeniti stavove i navike, ali – poručuju – može se

27.11.2021.
20:30
VOYO logo

"Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu" - poznata je izreka koja se pripisuje Mahatmi Gandhiju. Upravo je ona bila misao vodilja Ljekarnama zagrebačke županije koje su pokrenule akciju "I kuta zaslužuje drugu priliku". 

"Prikupljamo medicinski otpad, razdvajamo otpad koji mi formiramo, tekstilni dio je ostao nekako neriješen. Ljekarnici koriste kute za svoj rad kontinuirano, onda se one putem podrapaju, istočkaju, nekom su pretijesne, nekom su prevelike, i u tom trenutku se one mijenjaju i mi ih nismo željeli baciti", kazala je Mateja Mršić, voditeljica projekta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihovi su djelatnici skupili 80 komada odjeće, odnosno oko 40 kilograma tekstila i uz pomoć vrijednih djelatnica Udruge Kamensko napravili 130 platnenih vrećica koje će dijeliti svojim korisnicima. 

Svoj karbonski otisak odlučila je smanjiti i jedna marketinška agencija iz Zagreba. Kako bi doskočili stalnom korištenju automobila, nabavili su dva romobila za sastanke koje imaju u središtu grada. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uveli su obvezno razvrstavanje otpada u uredu, a korak dalje je bilo razmišljanje o tome kako smanjiti količinu otpada koji nastaje svakodnevnim naručivanjem užine. 

"Ono što jest popularno u zadnje vrijeme kod nas, u proteklih godinu dana, da zajednički naručujemo obrok od jednog dobavljača koji kuha samo za naš tim, tj. kolektiv, ili da dosta zaposlenika brine da nosi obroke od doma", kazala je Sanela Seferagić Filipić, direktorica marketinške agencije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jasno im je da je teško promijeniti stavove i navike, ali – poručuju – može se. 

"Te neke pozitivne, zelene i održive navike koje stekneš njih se jako teško odričeš. Jer onog trenutka kad to usvojiš kao nekakav obrazac ponašanja onda svaka, svaki povratak na staro je ipak nekakva grižnja savjesti", tvrdi Seferagić Filipić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Idemo prema jednom ekološkijem pristupu, idemo prema tome da našu ustanova smanji opterećenje na planetu Zemlju svojim djelovanjem. Tako da, ovo je samo jedan dio priče – idemo i na smanjenje potrošnje energije, na suportiranje aktivnosti koje pomažu nekakvu održivost, i prema partnerima koji isto razmišljaju", objašnjava Mršić.

Njihova akcija s vrećicama napravljenima od kuta tek je prvi korak. A dodatna je vrijednost to što su od samog početka u nju uključili one najmlađe, one kojima svijet ostaje. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Cijena strasti
Brak na prvu
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Brak na prvu Australija
default_cta
Zlatni dečko
Azbuka našeg života
Tajne vinove loze
Svemirci s gornjeg kata
Dosje Jarak
default_cta
Obiteljske tajne
Plaćenici
Mali princ
VOYO logo