SMARTMED projekt / Međunarodnom suradnjom do održivog i pametnog turizma. Hrvatska kao glavni partner u velikom projektu

Image
Foto: Promo

U sklopu projekta osmišljen je poslovni model pametnog turizma

5.7.2022.
14:30
Promo
VOYO logo

Neosporna je važnost turizma za Hrvatsku. Upravo zato stručnjaci iz sektora turizma naglašavaju neophodnost suradnje i definiranja dugoročne vizije budućnosti hrvatskih destinacija kao dijela Mediterana za uspješan i održiv turizam koji Hrvatska može i želi razvijati.

Hrvatska je, kao i niz drugih zemalja Mediterana, suočena sa izraženom sezonalnosti što za sobom povlači i niz ostalih problema i izazova kao što su prekomjerni turizam tijekom ljetnih mjeseci, nesigurnost radnih mjesta zbog sezonskog zapošljavanja, narušena kvaliteta života lokalnog stanovništva i mnogi drugi. Posljedice koje je ostavila globalna pandemija svakako nisu išle u prilog boljim turističkim rezultatima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spoznaja svih izazova i želja za boljim, pametnim turizmom dovela je do preuzimanja inicijative te je kroz program teritorijalne suradnje Europske unije - Interreg Mediteran osmišljen SMARTMED projekt koji uz poticanje međunarodne suradnje razvija pametni, održivi i uključivi turizam.

Image
NIKOLINA BRNJAC /

Ministrica turizma: 'Cilj je cjelogodišnji turizam, a ne sezonski. Mogli bismo preći brojke iz 2019. godine'

Image
NIKOLINA BRNJAC /

Ministrica turizma: 'Cilj je cjelogodišnji turizam, a ne sezonski. Mogli bismo preći brojke iz 2019. godine'

Najveću inicijativu preuzela je upravo Hrvatska, koju predstavlja Ministarstvo turizma i sporta kao vodeći partner koji uz Hrvatsku gospodarsku komoru Rijeka i ostale partnere iz 9 zemalja Mediterana, radi na ovom velikom projektu posljednje dvije godine. U sklopu projekta osmišljen je poslovni model pametnog turizma koji će na lokalnoj, regionalnoj ili čak nacionalnoj razini, kako u Hrvatskoj, tako i u ostalim zemljama Mediterana služiti kao univerzalni strateški okvir koji će doprinijeti pozicioniranju Mediterana kao održive, atraktivne, pametne i uključive destinacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom protekle dvije i pol godine okupljeni partneri i dionici iz sektora turizma međusobnom su razmjenom podataka i nizom raznih analiza spoznali da održivost, suradnja i uključivost, ljudski kapital te inovacije i digitalne tehnologije predstavljaju glavne stupove oko kojih treba razvijati poslovni model pametnog turizma.

Unatoč COVID-19 pandemiji Ministarstvo turizma i sporta, uz pomoć stručnjaka iz Apsolon strategije d.o.o., okupilo je dionike hrvatskog turizma koji su zajedno sa stručnjacima iz sektora turizma kroz panel rasprave, treninge i radionice doprinijeli razvoju modela, kao što su to istovremeno učinili i drugi partneri u svojim regijama i zemljama Mediterana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U okviru projekta provelo se devet pilot projekata s ciljem testiranja poslovnog modela pametnog turizma, koji su svi svojom provedbom potvrdili kvalitetu i primjenjivost utvrđenog poslovnog modela. Kako bi se osigurala održivost rezultata projekta svo stečeno znanje kroz provedene projektne aktivnosti kao i razvijene edukativne materijale bit će dostupni na e-learning platformi, koja će do rujna 2022. biti predstavljena javnosti.

Unatoč vrlo izazovnom periodu koji su zemlje Mediterana pretrpjele posljedicama COVID-19 pandemije, SMARTMED projekt uspio je krizu pretvoriti u priliku. Priliku za kreiranje modela za otporniji turizam, a Mediteran kao destinaciju koja će biti predvodnik u transformaciji turizma ka održivosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Projekt je financiran sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Više informacija o projektu možete naći na Internet stranici.

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo