slučaj se raspetljava / Direktor američkog Volkswagena se ispričao javnosti i prebacio odgovornost na nižu razinu

Odmotava se slučaj Dizelgate. Izvršni direktor američke podružnice Volkswagena na saslušanju u Kongresu rekao je kako je za softver koji lažira emisiju štetnih plinova doznao najamnje godinu dana prije izbijanja skandala. Njemački istražitelji pak proučavaju dokumentaciju koju su jučer zaplijenili u uredima u sjedištu kompanije u Volfsburgu

9.10.2015.
18:38
VOYO logo

Direktor američkog Volkswagena pred američkim Kongresom uputio je službenu ispriku javnosti.

Image
velika afera /

Njemačko tužiteljstvo izvršilo kompletan pretres u sjedištu Volkswagena

Image
velika afera /

Njemačko tužiteljstvo izvršilo kompletan pretres u sjedištu Volkswagena

"U moje i ime mojih kolega ovdje i u Njemačkoj iskreno se ispričavam za upotrebu softvera koji je napravljen da lažira emisije dušikova oksida na eko testu", rekao je Michael Horn, izvršni direktora američkog Volkswagena. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je priznao da je za problem s emisijama ispušnih plinova znao čak 18 mjeseci prije izbijanja skandala, Horn je odgovornost prebacio na niži menadžment.

"Ovo nije bila korporativna odluka. Nije bilo sjednice upravnog odbora na kojoj se odobrilo korištenje spornog softvera. Nekoliko inženjera iz nekog je razloga odlučilo samo ih ugraditi", nastavio je Horn. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kongresmenu Colinsu to je bilo teško za povjerovati.

"Volkswagen pokušava uvjeriti SAD da je to bila odluka nekoliko inženjera? Ja to odbijam prihvatiti", rekao je Chris Collins. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako bi doznali tko je doista kriv, njemački istražitelji jučer su iz ureda u sjedištu koncerna odnijeli dokumentaciju.

"Nadamo se da ćemo s ovom dokumentacijom pronaći dokaze o odgovornosti i krivnji. Želimo doznati i razloge i načine na koji su se ugradili lažni softveri", rekao je njemački tužitelj Klaus Ziehe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Volkswagenovi radnici misle kako je skandal prenapuhan jer su auti ipak tehnički ispravni.

"Mislim da je sve ovo malo preekstremno. Auti su ispravni i svi daju sve od sebe da se problem riješi", rekao je jedan od njih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radnici se nadaju da loše odluke vodstva neće utjecati na zaposlenike.

Nažalost, već utječu. Skandal je kompaniju koštao više od trećine njezine tržišne vrijednosti, a potresena je i cijela njemačka auto industrija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo