Deutsche Bahn / Za 13 sati RTL-ova ekipa avionom i vlakom prešla 2500 kilometara. Isto toliko treba vlaku Osijek-Split

Neke dionice brže se prijeđu vlakom nego automobilom. Na našoj relaciji vlakom - čak sat vremena brže u odnosu na vožnju njemačkim cestama. Krenuli smo, vlak nije prepun i trenutno se vozimo 300 kilometara na sat

20.7.2022.
21:30
VOYO logo

Prepuni su, spori i strojovođa uopće ne dođe na posao. Sve su ovo priče s hrvatskih željeznica, pa smo odlučili provjeriti kakva je situacija u daleko razvijenijoj Njemačkoj. Koliko vlakovi brzo voze, kasne li i je li prestao kaos zbog karata od 9 eura. Sve to istražila je Leona Šiljeg koja je u pola dana prešla 2500 kilometara.

Iz Zagreba smo avionom stigli do Frankfurta, iz Frankfurta vlakom idemo do Düsseldorfa. Vlak je trebao krenuti u 10:24, ali već sad su najavili kašnjenje od 10 minuta. Putnici kažu - ništa neobično.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je učestalo. Moj vlak kasni 15 minuta. Tražim idući vlak koji ide u Köln", kaže Franziska Frain iz Berlina.

"Uglavnom ne stiže na vrijeme. Jednostavnije je voziti se automobilom. Vlakom je sada dobro jer nije toliko skupo", kaže Tobias Kabon iz Leverkusena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neke dionice brže se prijeđu vlakom nego automobilom. Na našoj relaciji vlakom - čak sat vremena brže u odnosu na vožnju njemačkim cestama. Krenuli smo, vlak nije prepun i trenutno se vozimo 300 kilometara na sat.

U Hrvatskoj je maksimalna brzina 120 ili 160 kilometara na sat, ali na tek 210 kilometara. Iz Frankfurta do Düsseldorfa stajemo u Bonnu i Kolnu. Putnici imaju besplatan internet i cijelo vrijeme mogu pratiti brzinu vlaka. I nama se na putu dogodilo da stojimo zbog nesreće. Stigli smo s 10 minuta kašnjenja. Put od 219 kilometara prešli smo za sat vremena i 10 minuta. Tijekom cijelog puta karte nam nitko nije niti pogledao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kontrole nisu tako česte. Ovo dvoje mladih vlakom putuje stalno. Vijest da su u Hrvatskoj zaspali i strojovođa i prometnik nije ih toliko iznenadila. Događa se i u Njemačkoj.

"Da, meni se to dogodilo prije dva mjeseca. Rekli su nam da vozač nije došao. Morali smo ići na sljedeći vlak za sat vremena", kaže Houda Ounis iz Düsseldorfa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Regionalni vlakovi često kasne. Ili se uopće ne pojave i prepunjeni su. Sada su karte od 9 eura. Možete ih koristiti za sve relacije u zemlji i za autobuse i podzemnu željeznicu", kaže Ashkan Rezaza iz Düsseldorfa.

U Njemačkoj je prošli mjesec zbog karte od 9 eura vladao kaos na svim kolodvorima u državi. Sada, mjesec dana kasnije, situacije je puno bolja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeftine mjesečne karte vrijede cijelo ljeto, ali ne za brze vlakove. Ova majka i kći u Njemačku su stigle iz Ukrajine i voze se vlakom.

"Željeznice su prilično dobre i brze i udobne. Udobnije su nego u Ukrajini. Ali nekad vlakovi kasne", kaže Daria Kurolova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Udobno je i lijepo. I nije tako vruće u vlakovima ovih dana. I zato smo odlučili koristiti ovo prijevozno sredstvo", kaže Olga Kurolova, izbjeglica iz Ukrajine.

Kad se podvuče crta: Avionom do Frankfurta, pa vlakom do Düsseldorfa, pa opet natrag vlakom do Frankfurta i avionom do Zagreba putovanje je od točno 13 sati. Točno koliko je trebalo vlaku od Osijeka do Splita i to bez 83 minute kašnjenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo