antigenska tehnologija / BioNTech i Pfizer najavljuju još jedno cjepivo na bazi mRNK, ovaj put protiv herpesa zostera

Image
Foto: AP Photo/Rogelio V. Solis/Ilustracija

BioNtech i Pfizer planiraju podijeliti i troškove razvoja i budući profit

6.1.2022.
8:50
AP Photo/Rogelio V. Solis/Ilustracija
VOYO logo

Njemačka farmaceutska kompanija BioNTech i njezin američki partner Pfizer žele zajedno razviti cjepivo protiv herpesa zostera. 

Cjepivo bi se temeljilo na tehnologiji glasničke RNK (mRNK) koja se sada koristi za cjepivo protiv koronavirusa, zajednički su objavili u srijedu iz obiju kompanija. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Početak kliničkih ispitivanja očekuje se u drugome dijelu godine.

Image
istraživanja sugeriraju /

Liječnici slute da pandemija već dovodi do naglog povećanja kratkovidnosti među djecom: 'To sugeriraju i ranije studije'

Image
istraživanja sugeriraju /

Liječnici slute da pandemija već dovodi do naglog povećanja kratkovidnosti među djecom: 'To sugeriraju i ranije studije'

Herpes zoster izaziva virus koji inače izaziva vodene kozice, no nakon preboljelih vodenih kozica virus ostaje u organizmu i može se aktivirati kasnije u životu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Simptomi aktiviranog virusa su jaka bol duž zahvaćenog živca, a kasnije se pojavljuju mjehurići na koži. Najčešće se javlja u starijih osoba i onih s oslabljenim imunosnim sustavom. U pet posto bolesnika bol može potrajati dugo. 

Cjepivo protiv herpesa zostera postoji, ali je vektorsko. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

BioNtech i Pfizer žele razviti novo cjepivo koristeći antigensku tehnologiju, a planiraju podijeliti i troškove razvoja i budući profit. 

"Ovom suradnjom obje kompanije žele iskoristiti svoju stručnost i mogućnosti da razviju novo, učinkovito mRNK cjepivo protiv herpesa zostera", rekao je osnivač i šef BioNTecha Ugur Sahin. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao i u slučaju cjepiva protiv koronavirusa, Pfizer će imati marketinška prava na potencijalno cjepivo u svijetu uz izuzetak Njemačke i Turske gdje će marketinška prava pripasti BioNTechu.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo