Novo istraživanje / Otkriven nastanak čovječanstva!? 'Život se razvio u svemiru, a na Zemlju je došao slučajno'

Foto: Shutterstock

29.9.2019.
Shutterstock

Prema novom istraživanju, osnovni elementi potrebni za razvoj života, mogli su nastati u prostranim, drevnim oblicima i nakupinama oblaka koji su se kretali između zvijezda.

Istraživanje kojeg su predstavili japanski znanstvenici otkrilo je kako jedna od osnovnih jedinica života, poznata kao nukleobaza, a koja je odgovorna za stvaranje DNK, može nastati u uvjetima u kojima se nalazio svemir milijunima godina prije današnjeg dana. Sve elemente prastarog svemira istraživači su, u laboratoriju, uspjeli podvrgnuti vakuumu, a rezultat ih je iznenadio.

Donio ih meteor?

Ovo bi nam istraživanje moglo pomoći da se približimo razumijevanju nekih najosnovnijih pitanja o tome kako je nastao život na Zemlji, kažu istraživači, prenosi The Independent.

"Ovaj bi rezultat mogao biti ključan za otkrivanje temeljnih pitanja čovječanstva, kao što su organski spojevi koji su postojali tijekom stvaranja Sunčevog sustava i na koji su način oni pridonijeli rađanju života na Zemlji", kazao je Yasuhiro Oba s Instituta za znanost o niskim temperaturama na Sveučilištu Hokkaido.

Istraživači su već uočili neke osnovne organske molekule potrebne za život koje su uočili unutar kometa, odnosno asteroida. Također, osnovne organske molekule primijećene su i u međuzvjezdanim molekularnim oblacima kao i u ogromnim, plinovitim oblacima koji su nanizani između zvijezda.

Smatra se da su te molekule došle na Zemlju zahvaljujući udaru meteora, uz zasijavanje i temperaturu koja ih je potaknula na formiranje novih oblika života.

Pomoć nove tehnologije

No, još uvijek nije jasno na koji su se način ti prvi oblici formirali po dolasku na Zemlju, a upravo je to pitanje čiji bi odgovor mogao napokon rasvijetliti nastanak čovječanstva i ostalog života na Zemlji. Za provođenje eksperimenta, istraživači su koristili reakcijsku komoru s ultra visokim vakumom kako bi stvorili simulaciju uvjeta unutar tih ogromnih plinovitih oblaka.

Potom su neprestano prskali plinovitu mješavinu vode, ugljičnog monoksida, amonijaka i metanola na materijal napravljen da simulira kozmičku prašinu, koja se ohladila na -263 stupnjeva Celzijeva, a zatim komoru obasjavali jakim svjetlom koje je potom pokrenulo kemijske reakcije.

Konačan produkt bio je ledeni film koji se skupio na simulaciji prašine koja se nalazila u komori. Kada su ga istraživači ugrijali i analizirali, otkrili su one nukleobaze koje su potrebne za stvaranje DNK i RNK, ujedno i potrebne za život.

Aminokiseline odnosno proteini...

Pronašli su i druge zanimljive materijale, poput aminokiselina, koje čine proteine.

"Naši nalazi sugeriraju da bi procesi koje smo reproducirali mogli dovesti do stvaranja molekularnih osnova života", rekao je Yasuhiro Oba te dodao: "Rezultati bi mogli poboljšati naše razumijevanje ranih faza kemijske evolucije u svemiru".

I prethodni eksperimenti su, kažu znanstvenici, mogli stvoriti te nukleobaze, no do sada nije postojela tehnologija kojom bi ih se moglo uočiti.

Toma