Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
sporo tržište

Pandemija je promijenila autoindustriju: Na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se 10 mjeseci

Mnogi su proizvođači su smanjili proizvodnju i organizirali rad na pola radnog vremena

Image
Foto: Igor Kralj/PIXSELLr
Hina/ 13.11.2021. u 9:49
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se 10 mjeseci, a globalni problem nestašice poluvodiča za autoindustriju mogao bi trajati godinama, piše u subotu Večernji list

Pandemija covid-19 posredno je donijela velike probleme za autoindustriju. Poluvodiča, koji su neizostavni dijelovi novih automobila, a moderni automobili koji sadrže sve više multimedijskih funkcija trebaju ih sve više, jednostavno nema na tržištu, navodi dnevnik.

Zbog toga su rokovi isporuke za nove automobile produljeni, a za neke posebno naručene modele čeka se i više od godinu dana. Mnogi su proizvođači poput Opela, Forda, Toyote, Škode, Mercedesa smanjili proizvodnju, organizirali rad na pola radnog vremena za desetke tisuća radnika ili čak potpuno zaustavili proizvodnju. Trenutačno je vrlo neizvjesno kada će vam automobil biti isporučen ako ga danas naručite.

Osim ako ga trgovac nema na lageru i kupujete točno određeni automobil koji je već stigao u Hrvatsku. No, ako želite baš određeni automobil, primjerice, godinama najprodavaniji model novih automobila u Hrvatskoj Škodu Octaviju, na isporuku ćete čekati najmanje devet mjeseci ako kupujete automobil s ručnim mjenjačem, odnosno deset mjeseci ako želite Octaviju s automatskim mjenjačem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

"Povećali smo rok isporuke baš zato što su automobili kasnili kupcima koji su naručili automobil i uplatili kaparu. Do ljeta je rok isporuke bio šest mjeseci, no sada je devet odnosno 10 mjeseci", rekao je prodavač iz Škodina salona automobila.

Mnogi su naručeni automobili proizvedeni, ali zbog nedostatka čipova stoje na skladištu i čekaju te male poluvodičke pločice kako bi mogli biti dovršeni i isporučeni kupcima. Neki su se proizvođači prilagodili pa u pojedinim svojim modelima više ne nude multimedijske ekrane jer je upravo najviše poluvodiča potrebno za njihovu proizvodnju.

Na tržištu se tako događaju paradoksalne situacije, kupci danas praktički ne žele kupiti automobil bez središnjeg pa i vozačeva zaslona u boji i za to su spremni platiti, a proizvođači odnosno trgovci ih od njih odgovaraju, jer je zbog nestašice mikročipova trenutačno mnogo lakše proizvesti automobil bez tih dodatnih dijelova infotainmenta koji služe za zabavu, donosi Večernji list.

Hina/ 13.11.2021. u 9:49
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Pročitajte još

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Imaš priču? Javi nam se!

Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.

Pošalji priču