Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
četiri koraka

Psihologinja otkriva vrlo praktičan i učinkovit način kako se nositi sa stresom

Stres ima lošu reputaciju, no sam po sebi nije ni dobar ni loš. Ogolimo li ga do kraja, vidjet ćemo da je stres reakcija organizma na neki izazov ili prijetnju

Image
Foto: Pexels
Život i stil/ 6.1.2020. u 7:28
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

"Stres je sasvim prirodna rekacija. čak je i dobrodošao", kaže klinička psihologinja Erin Olivo.

No, ljudi se ne znaju nositi sa stresom i suvremeni način života ne olakšava nam situaciju. Većina je stalno u brigama i žurbi, a takva stanja dovode do kroničnog stresa koji u konačnici rezultira bolestima. 

Kako se nositi sa stresom?

  • Osluškujte tijelo

Dr. Olivo kaže kako se prvi korak sastoji u prepoznavanju tjelesnih reakcija na stres. 
Kada smo pod stresom povisuje se krvni tlak i razina kortizola. Spiljskom čovjeku je ova reakcija na stres spašavala život - pomagala mu da trči najbrže što može pred životnjama koje su ga lovile i davala mu nadljudsku snagu.

Danas nam te sposobnosti u većini slučajeva nisu potrebne, no organizam i dalje nagonski isto reagira na stres. S obzirom da ne moramo bježati, kronični stres se manifestira kroz bolove i nervozu u želucu te razne druge zdravstvene probleme. 

  • Opuštajte se

S obzirom da je stres fizička reakcija, Olive savjetuje svakodnevno prakticiranje tehnika opuštanja, bilo da je riječ o nekoliko minuta svjesnog, dubokog disanja, meditaciji ili jogijskim asanama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(FOTO: Pexels)

  • Ronilački refleks

Ako ste pod velikim pritiskom i osjećate kako vas preplavljuje osjećaj topline ili vam srce hoće iskočiti iz grudnog koša, Olive savjetuje da na čelo stavite hladan obolog ili se umijete hladnom vodom. Iduća korak je zadržavanje zraka -  Olive savjetuje da držite dah koliko god možete, a potom nastavite normalno disati. 

Upravo se čita

Image
ŽIVOT NA VAGI

Edo pitao Šteficu otkud mu je poznata: 'Studirali smo zajedno na kineziološkom'

Kroz ova dva koraka postiže se "ronilački refleks". Umjetno stvaramo okolnosti u kojima se tijelo nalazi kada je pod vodom, u stanju koje je suprotno od stanja stresa - otkucaiji srca se usporavaju, nestaje anksioznost. 

  • Prehrana - vježbanje - vrijeme

I zadnje, no ne manje važno je trojstvo - prehrana, vježbanje i organizacija vremena. Poslovica kaže da smo ono što jedemo i u tome ima puno istine. Zdrava hrana nas smiruje i diže nam raspoloženje, dok nezdrava čini suprotno. Vježbanjem se u tijelu luči endorfin - hormon sreće, najbolji mogući odgovor na kortizol. Ako organizirate vrijeme, izbjeći ćete potpuno nepotreban stres koji je, primjerice, posljedica kašnjenja na sastanke. Ne pretrpavajte dnevni raspored i uživajte u životu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!​​

Život i stil/ 6.1.2020. u 7:28
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Omiljeni jutarnji rituali

Popularni pop-up bar nastavlja turneju kroz osam velikih gradova, dođite na besplatnu degustaciju vrhunske kave!

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba