Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
pomozite tijelu

7 namirnica koje će pomoći vašoj jetri da lakše radi svoj posao

Kako biste olakšali posao svom tijelu konzumirajte pravu hranu i piće, donosimo vam važan popis

Image
Foto: pexels
Život i stil/ 28.2.2020. u 16:45
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Umjesto da razmišljate o još jednom detoksu jer su proljeće i ljeto blizu, vjerujte svom tijelu. Vaše tijelo svakodnevno radi čišćenje, a to sve čini jetra. Kako piše Johns Hopkins Medicine jetra stvara tekućinu koja se naziva žuč, a koja odvodi otpad iz vašeg tijela i razgrađuje masti tijekom probave. Putem stolice i urina cijeli sustav se čisti. Kako biste olakšali posao svom tijelu možete mu pomoći uz ovu hranu i piće: 

1. Voda

Tehnički voda nije hrana, ali je izuzetno važna za tijelo i čišćenje zato što je osnova za dobru cirkulaciju i izlučivanje otpada, piše u članku objavljenom u časopisu Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, a prenosi Livestrong. Doslovno možete očistiti svoju jetru s vodom jer većina funkcija jetre ovisi o hidrataciji.

Kako piše Harvard Health Publishing zdrava odrasla osoba trebala bi unositi minimalno 4 do 6 šalica vode na dan. Osobe koje uzimaju lijekove trebale bi s liječnikom provjeriti koliko im tekućine treba. 

2. Maslinovo ulje

Masna jetra znači da osoba ima masnoću u jetri, a najrizičnije osobe su one s dijabetesom tipa 2 ili ljudi s viškom kilograma. Često ne postoje simptomi ovog stanja. Kako biste spriječili razvoj masne jetre uvedite maslinovo ulje u svoju prehranu. Ljudi koji su dodali ekstra djevičansko maslinovo ulje i mediteransku prehranu imaju manji rizik od razvoja ovog stanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Iako se može činiti kontraproduktivnim da radi zaštite jetre unosite masnoću, znanstvenici pokazuju da može pomoći u kontroli glukoze što dovodi do zaštite od razvoja dijabetesa tipa 2.

3. Kurkuma

Kurkuma smanjuje oksidacijski stres, objavljeno je u časopisu Nutrients. Zašto je to važno? Naša dnevna rutina utječe na jetru i može stvoriti veliki stres zbog alkohola i lijekova. Kronični oksidacijski stres može oštetiti jetru. Kurkuma štiti jetru zahvaljujući protuuplanim svojstvima. Kurkumu možete dodavati omiljenim jelima kao što su juhe, riža i meso.

Upravo se čita

Image
Drew Scott

Brak funkcionira iako rade zajedno: Omiljeni 'lovac na nekretnine' i nakon 12 godina u nju je zaljubljen preko ušiju

4. Grejp

Evo još jednog razloga zašto pojesti grejp za doručak. Naringenin je flavonoid koji se nalazi u grejpu, a povezan s antikancerogenim, protuupalnim i antioksidacijskim učinkom na jetru, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu World Journal of Gastroenterology. Naringenin djeluje na smanjenje oksidacijskog stresa i upala, a oni mogu povećati rizik od oštećenja jetre.

5. Zob

Dan koji započne s zobenom kašom možda je jedna od najboljih stvari za vašu jetru. Zob sadrži prijeko potrebna vlakna, a samo pola šalice daje vam 4 grama. Unos hranjivih sastojaka iz dana u dan može poboljšati zdravlje jetre jer vlakna pomažu kod smanjenja upale, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu Advances in Nutritio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

6. Kava

Kava može smanjiti rizik od kronične bolesti jetre i usporava razvoj, pokazalo je istraživanje objavljeno u Svjetskom časopisu za hepatologiju. Također je pokazala da pomaže kod poboljšanja ishoda kod ciroze i masne jetre.

Image

"Povrće poput brokule krcato je vlaknima, zasitit će vas, a nema mnogo kalorija", objasnila je Automn Calabrese, nutricionistica i trenerica.

Foto: Pexels
Image

"Povrće poput brokule krcato je vlaknima, zasitit će vas, a nema mnogo kalorija", objasnila je Automn Calabrese, nutricionistica i trenerica.

Pexels

(Foto: Pexels)

7. Biljke krstašice

Povrće poput brokule, cvjetače i rotkvice sadrže velike količine glukozinolata i izotiocijanata, dva spoja koja mogu spriječiti i liječiti rak jetre povećanjem enzima tijekom detoksikacije. 

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Neugodan osjećaj

Je li osjećaj pritiska u vagini tijekom trudnoće normalan?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba