Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
nove smjernice

Harvardski 'zdravi tanjur' pomaže nam da u svakoj prilici izaberemo najbolji obrok

Stručnjaci savjetuju da ne obraćamo toliko pozornost na veličinu porcija, nego da sagledamo širu sliku

Image
Foto: Pexels
Život i stil/ 3.7.2019. u 12:51
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Harvardska škola za javno zdravlje objavila je svoju inačicu piramide prehrane temeljenu na novim nutricionističkim saznanjima. Kod piramide prehrane baza su žitarice (hrana koju bi trebalo jesti u najvećim količinama), potom idu voće i povrće pa meso i namirnice životinjskog porijekla, mliječni proizvodi, masnoće te na vrhu slatkiši.

No vremena su se promijenaila, čovjek se danas puno manje kreće i potrebe za hranom su mu drugačije. Prema najnovijim nutricionističkim saznanjima, najviše bismo trebali jesti voća i povrća, a veliku važnost imaju i zdrave masnoće.

(FOTO: Pexels)

Stručnjaci iz Harvardske škole za javno zdravlje savjetuju da ne obraćamo toliko pozornost na veličinu porcija, nego da sagledamo širu sliku, odnosno cjelodnevnu prehranu koju su predstavili kroz "zdravi tanjur".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Polovicu tanjura trebalo bi zauzimati povrće i voće, četvrtinu zdravi proteini, a drugu četvrtinu cjelovite žitarice. Iako ih nisu stavili na tanjur, harvardski stručnjaci savjetuju da u prehrani koristimo zdrava ulja poput maslinovog.

Prosječna žena u dobi od 19 do 30 godina dnevno bi trebala unijeti 2000 kalorija kroz hranu, što bi uključivalo 2,5 šalice povrća, 1,5 šalicu voća, pola šalice cjelovitih žitarica, 170 grama mesa  ili ribe, 3 šalice mliječnih proizvoda i jednu do dvije žlice zdravog ulja. 

Upravo se čita

Image
INTERVJU

Youtuber Adam Noa za RTL.hr: 'Prijavio sam se na Doru, napisao knjigu o sebi, a život mi je promijenila nesreća'

Najveća prednost harvardskog "zdravog taunjura" je što nas potiče da pratimo nutritivne vrijednosti hrane koju jedemo tijekom dana te na taj način planiramo obroke.  U bilo kojoj situaciji da se nađemo možemo izabrati najzdraviju varijantu obroka. 

Pročitajte još: 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
I što napraviti

Grudi u menopauzi: kakve promjene možete očekivati

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba