Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
NEIZBJEŽNA POSLJEDICA

Manjak sna poguban za višak kilograma

Utvrdili su da san u trajanju od samo pet sati i budno stanje noću ubrzavaju metabolizam te su osobe koje nisu dovoljno spavale trošile dnevno 111 kalorija više, no to se ipak nije pretvorilo u gubitak na težini, upravo suprotno

Image
Z.H./Hina/ 22.3.2013. u 17:31
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Gubitak samo nekoliko sati sna tijekom nekoliko noći zaredom može odmah voditi u povećanje tjelesne težine, utvrdili su američki znanstvenici.

Stručnjaci za problematiku spavanja sa sveučilišta u Koloradu proveli su dvotjedno istraživanje na 16 zdravih dobrovoljaca. U tom razdoblju precizno su pratili njihov metabolizam, prehranu i spavanje. Istraživanje je provedeno u strogo kontroliranim uvjetima zatvorenog prostora u kojem se potrošnjom kisika iz zraka i stvaranjem ugljičnog dioksida mjerio njihov metabolizam, prenosi The New York Times. Bilježen je svaki zalogaj hrane, a spavali su po čvrsto utvrđenom režimu.

Cilj istraživanja bio je utvrditi kako premalo sna tijekom samo jednog tjedna utječe na organizam odnosno na tjelesnu težinu i ponašanje. Time su simulirali situacije iz stvarnog života u kojima primjerice studenti uče noću pred sam ispit ili zaposlenici rade noću pritisnuti rokovima.

Tijekom prvog tjedna polovica ispitanika mogla je spavati devet sati a druga najviše pet sati. Svi su mogli jesti što su i koliko htjeli. Drugi tjedan 'nenaspavana' skupina mogla je spavati devet sati a 'naspavanoj' skupini san je skraćen s devet na pet sati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Utvrdili su da san u trajanju od samo pet sati i budno stanje noću ubrzavaju metabolizam te su osobe koje nisu dovoljno spavale trošile dnevno 111 kalorija više, no to se ipak nije pretvorilo u gubitak na težini, upravo suprotno. Osobe koje su premalo spavale na kraju su unosile puno više hrane od onih koji su spavali punih devet sati i do kraja prvog tjedna prosječno su dobile kilogram na težini.

U drugom tjednu 'naspavana' skupina kojoj je sada uskraćeno po četiri sata sna također je dobila prosječno po kilogram na težini, a 'nenaspavana' skupina koja je sada mogla spavati punih devet sati nije uspjela u sedam dana izgubiti kilogram dobijen u prvom tjednu nespavanja.

Upravo se čita

Image
'ne voli samo žene već i novac'

Prava sapunica u Sikirevcima, a u glavnoj ulozi župnik: 'Sumnjao sam da se moja supruga dopisuje s nekim...'

Voditelj istraživanja Kenneth Wright sa sveučilišta u Koloradu kaže kako uzrok debljanja nije samo unošenje većih količina hrane nego i unošenje druge vrste hrane.

"Utvrdili smo da su se osobe koje nisu dovoljno spavale prejedale ugljikohidratima", kaže Wright. "Jeli su više hrane, a promijenilo se i vrijeme obroka. Jeli su manji doručak i bogatiju večeru".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Znanstvenici su utvrdili da osobe koje nedovoljno spavaju večernjim 'grickanjem' unose više kalorija nego u bilo kojem drugom obroku tijekom dana. Kad su počeli 'normalno' spavati počeli su opet unositi manje ugljikohidrata i masti.

Utvrđeno je da je premalo sna bilo prosječno odgovorno za šest posto više unesenih kalorija.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

Z.H./Hina/ 22.3.2013. u 17:31
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
oprez!

7 namirnica za koje mislimo da su zdrave, a ustvari nisu

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba