Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Najčešći oblik artritisa

Najbolja prehrana za osteoartritis: koje namirnice jesti, a koje izbjegavati

Mnogi ljudi primjećuju da mijenjanje prehrane može pomoći kod simptoma osteoartritisa, koji uključuju bol, ukočenost i oticanje

Image
Foto: Pexels
Život i stil/ 20.11.2018. u 10:48
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Osteoartritis je najčešći oblik artritisa. Do njega dolazi kada se hrskavica u zglobovima raspada tijekom vremena. Stanje može utjecati na bilo koji zglob u tijelu, ali ljudi ga često primjećuju u koljenima, rukama, kukovima ili kralježnici.

Ako imate osteoartritis, evo koje namirnice biste trebali uključiti u prehranu, a koje biste trebali izbjegavati.

Osam namirnica koje biste trebali jesti

Neke namirnice mogu ojačati kosti, mišiće i zglobove i pomoći tijelu u borbi protiv upala i bolesti. Ako imate osteoartritis, možete pokušati dodati ovih osam namirnica u  prehranu kako biste olakšale simptome:

1. Plava riba

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Masna, plava riba sadrže puno zdravih omega-3 masnih kiselina. Ove polinezasićene masti imaju protuupalna svojstva. Trebali biste jesti najmanje jednom tjedno sardine, skušu, losos ili svježu tunu.

2. Ulje

Upravo se čita

Image
ŽIVOT PIŠE VELIKE PRIČE

Najpoznatija dadilja scenarij za seriju napisala je zbog PTSP-a, tragičan događaj za Fran Drescher bio je ključan!

Uz masnu ribu, neka ulja mogu smanjiti upalu. Ekstra djevičansko maslinovo ulje sadrži visoku razinu oleokantala, što može imati slična svojstva nesteroidnim protuupalnim lijekovima. Avokado i ulje šafranike su zdrave opcije i također mogu pomoći u smanjenju kolesterola.

Image

Mlijeko

Foto: Thinkstockphotos.com
Image

Mlijeko

Thinkstockphotos.com

(FOTO: Thinkstock)

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

3. Mliječni proizvodi

Mlijeko, jogurt i sir su bogati kalcijem i vitaminom D. Ovi hranjivi sastojci povećavaju čvrstoću kostiju, što može pomoći kod boli.  Mliječni proizvodi također sadrže proteine koji mogu pomoći u izgradnji mišića. 

4. Lisnato zeleno povrće

Bogato je vitaminom D i fitokemikalijima i antioksidansima koji pomažu kod stresa. Vitamin D je bitan za apsorpciju kalcija i također može potaknuti imunološki sustav, pomažući tijelu da se bori protiv infekcija. Uvrstite u prehranu špinat, kelj, blitvu i raštiku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

5. Brokula

Brokula sadrži spoj koji se zove sulforafan, za koji se vjeruje da bi mogao usporiti napredovanje osteoartritisa. Ovo povrće je također bogato vitaminima K i C, kao i kalcijem za jačanje kostiju.

6. Zeleni čaj

Polifenoli su antioksidansi za koje se vjeruje da mogu smanjiti upalu u tijelu i usporiti brzinu oštećenja hrskavice. Zeleni čaj sadrži visoke razine polifenola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image

Koristite li češnjak protiv biljnih ušiju?

Foto: Pexels
Image

Koristite li češnjak protiv biljnih ušiju?

Pexels

(FOTO: Pexels)

7. Češnjak

Znanstvenici vjeruju da spoj koji se naziva dialil-disulfid, i biološki je aktivan sastojak češnjaka, može djelovati protiv enzima u tijelu koji oštećuju hrskavicu.

8. Orašasto voće

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Orašasti plodovi su dobri za srce i sadrže visoke razine kalcija, magnezija, cinka, vitamina E i vlakana. Oni također sadrže alfa-linolensku kiselinu (ALA), koja pojačava imunološki sustav.

Image
Foto: Pixabay
Image
Pixabay

(FOTO: Pixabay)

Tri vrste namirnica koje trebate izbjegavati i zašto

Ako imate osteoartritis, vaše je tijelo neprestano u stanju upale. Dok hrana s protuupalnim svojstvima može smanjiti simptome, neka namirnice sadrže tvari koje aktivno pridonose upali. Njih je najbolje izbjegavati ili ograničiti:

1. Šećer

Prerađeni šećeri mogu potaknuti oslobađanje citokina, koji djeluju kao upalni glasnici u tijelu. Šećeri koji se dodaju zaslađenim pićima, uključujući gazirana pića, slatki čaj, arome s okusima, najvjerojatnije će pogoršati upalu.

2. Zasićene masnoće

Hrana bogata zasićenim masnoćama, poput pizze i crvenog mesa, može uzrokovati upalu masnog tkiva. Osim što pridonosi riziku od razvoja pretilosti ibolesti srca, to može dodatno pogoršati upalu kod artritisa.

3. Rafinirani ugljikohidrati

Rafinirani ugljikohidrati, poput bijelog kruha, bijele riže i krumpira mogu takođerpotaknuti upalu u tijelu.

Pročitajte još:

 ​Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
žensko tijelo

Menstruacija poslije poroda: Što očekivati i kada stiže?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba