Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Utjecaji kofeina

Pet pogrešaka koje rade kavoljupci

Kad odlučite prestati s pušenjem, morate znati da ako nastavite piti istu količinu kave kao dok ste pušili, to može utjecati na uzrujanost i razdražljivost.

Image
Foto: RTL
I.H./ 16.10.2013. u 10:12
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Kava je nezaobilazan užitak mnogih, ali sigurno ne znaju svi kako kava utječe na njih, njihovo raspoloženje i san.

Ovo je 5 grešaka koje ljudi prave kad piju kavu.

1. Ne shvaćaju moć kofeina

Ono što radite jest da pijete svakog jutra istu količinu kave. Variranje razine hormona može usporiti proces obrade kofeina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Zbog toga se kod trudnica ili žena koje koriste kontracepcijske pilule, mala količina kofeina zadržava u tijelu duže nego inače.

Studije su pokazale da se proces usporava i tijekom menstrualnog ciklusa kad je razina estrogena najveća.

Upravo se čita

Stoga treba piti manju šalicu kave da vidite hoće li se išta promijeniti po pitanju toga kako se osjećate i kako spavate.

2. Koriste je da zamijene cigarete

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Nakon što ostavite cigarete, kava vam postaje najbolji prijatelj. Jedna od nuspojava cigareta jest da ubrzavaju rad jetre, što čini da ona brže obradi kofein.

Zbog toga pušači imaju veću toleranciju na kofein i treba im 2 do 3 puta više kave nego nepušačima kako bi ona postigla efekt.

Kad odlučite prestati s pušenjem, morate znati da ako nastavite piti istu količinu kave kao dok ste pušili, to može utjecati na uzrujanost i razdražljivost.

3. Piju je prekasno ujutro

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Pratite savjete stručnjaka i završite svoju zadnju šalicu kave prije 11 ujutro.

Neki ljudi imaju gene koju potpomažu bržem prerađivanju kofeina dok oni koji nemaju mogu biti da dva do tri puta sporiji.

Ako ste veoma osjetljivi na kofein, 200 mililitara kofeina koje popijete ujutro, možda neće biti potpuno obrađeno ni kada odete spavati.

Ako imate problema sa spavanjem, potrudite se unijeti kofein barem 12 sati prije spavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

4. Pokušavaju ga izbaciti putem znoja

Predozirali ste se kofeinom pa idete na trčanje kako biste ga izbacili iz organizma ili pijete velike količine vode?

Molekule kofeina cirkuliraju vašim krvotokom i tek ih jetra deaktivira, a zatim se izlučuju kroz bubrege.

Kofein potiče reagiranje na stres. Kad se osjećate uznemireno, idite u tihu sobu i radite stvari koje biste inače radili da se oslobodite stresa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

5. Misle da je espresso samo za one izdržljive

Izbjegavate espresso jer mislite da će vas prevelika količina kofeina uzbuditi?

Espresso sadrži puno kofeina, ali se zato i služi u manjim šalicama. Uobičajena šalica zapravo ima manje kofeina nego šalica obične kave od 200 mililitara.

Espresso može biti dobra alternativa za brzu injekciju energije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
I.H./ 16.10.2013. u 10:12
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba