Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
ako je zima nije lav

Prezimiti bez bolovanja: ojačajte imunitet uz nekoliko jednostavnih trikova

Za mnoge ljude je nezamislivo preživjeti zimu bez barem nekoliko dana bolovanja, ali ne mora biti tako

Image
Foto: Thinkstock
Život i stil/ 18.10.2018. u 7:25
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Prehlade i gripe u jesen i zimu su vjerni 'gosti' u mnogim domovima. No, ne mora biti tako. Ako ujesen ojačate imunitet tako što ćete uvesti u svoj život nekoliko zdravih navika, do proljeća nećete ni kihnuti (onda kreću alergije, ali i one će biti puno blaže ako vam je imunitet jak). Evo što treba činiti za jačanje imuniteta:

1. Ključ je u balansu

"Jak imunitet zahtjeva izbalansiranu prehranu koja će uključivati sve makro i mikronutrijente. Ovo podrazumijeva unos raznolikih namirnica, osobito hrane bogate vlaknima  koja je presudna za dobar imunitet.

Vlakna i fitonutrijenti (kojima obiluje voće i povrće) hrane mikrobiom i čuva nas od infekcija. To omogućuje crijevima i plućima da neometano proizvode bioaktivne spojeve koji su od vitalne važnosti za broj i zdravlje naših imunih stanica", objašnjava imunologinja Jenna Macciochi.

2. Hranite svoja crijeva

"Naše zdravlje je onoliko dobro koliko su nam zdrava crijeva. Dobre bakterije u našim crijevima  odgovorne su za apsorpciju vitamina, minerala i ostalih hranjivih tvari koje putem hrane unosimo u organizam", kaže Macciochi. Sve je više probiotika na policama trgovina i ljekarni, no treba biti oprezan s njihovom konzumacijom jer svaki organizam je drugačiji i ono što crijevima jedne osobe odgovara, drugoj ne čini dobro. Uravnotežena prehrana i izbjegavanje šećera uvelike će pomoći vašim crijevima da dobro rade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

3. Vitamini i minerali 

Za jak imunitet važno je opskrbiti tijelo potrebnim mineralima i vitaminima. "Vitami E, željezo, cink i selen ključni su u borbi tijela protiv infekcija. Vitamin C i cink u kombinaciji skraćuju vrijeme trajanja prehlade, akodo nje već dođe", objašnjava nutricionist Rob Hobson.

Upravo se čita

Image
MIRNA POSAVEC

Bivša kandidatkinja stiže u 'Život na vagi', ali u novoj ulozi: 'Ponosna sam na sebe jer se nisam vratila starim navikama'

Najbolji izbor vitamina E je ekstradjevičansko maslinovo ulje, a tu su još sjemenke suncokreta  i orašasti plodovi. "Sjemenke i orašaste plodove možete dodati u smoothie ili ih tostirati i posuti po povrću, mesu ili fritaji. Također ih možete pretvoriti u maslac i doručkovati namazane na kvalitetan kruh ili babanu", dodaje Hobson. 

Cjelovite žitarice  bogate su selenom, a vitamin C naći ćete u paprikama, citrusima, borovnicama, kelju, brokuli i krumpirima. Kako je sezona bobičastog voća kratka, prepručljivoje zamrznuti ga i koristiti ujesen i zimi. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Organizam ćete opskrbiti cinkom tako što ćete jesti jaja, školjke, mliječne proizvode, tofu, mahune i crveno meso.

4. Vodite računa o željezu

Nisko željezo vrlo je česta pojava, no dobro je što ga u većini slučajeva možemo podići kroz prehranu i suplementaciju. Ako se osjećate iscrpljeno i konstantno umorno prvojerite razinu željeza u organizmu.

Važno je napomenuti da uz namirnice bogate željezom treba unositi i vitamin C koji pomaže njegovu apsorpciju. Kkao bi se borilo protiv infekcija, tijelo mora imati dovoljno željeza.

Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

5. Što ljuće to bolje

Ljuta hrana odličan je saveznik u borbi protiv infekcija. Ljuti začini bogati su željezom i antioksidansima ipravi su ubojice bakterija i virusa. Osim toga, kad ttemperature odu ispod nule, griju nam organizam. 

"Najbolji protuupalni začin je kurkuma. Diže vitalnu energiju u našim stanicama. Dodavanjem kurkume jelima ojačat ćemo imunitet"; objašnjava Macchioci.

6. Suplementacija

Preporučuje se, osobito ujesen i zimi, uzimati vitamin D. On je ključan za zdravlje kostiju, zubi, mišića i kože. Dobivamo ga sunčanjem, no od listopada do ožujka smo premalo izloženi Sunčevim zrakama. Vitamina D ima u masnoj ribi, jajima i mliječnim proizvodima, ali nutricionisti preporučuju uzimai ga kroz suplementaciju. 

Uz ovih nekoliko jednostavnih promjena u prehrani ojačat ćete imunitet i biti zdravi cijelu godinu. Zdravoj prehrani dodajte još svakodnevnu rekreaciju i uživanje u hobijima i recept za zdrav život je potpun. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!​​

Život i stil/ 18.10.2018. u 7:25
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
'Brighter side of exercise'

Anoreksija: vježbanje može biti instrument oporavka, a ne saveznik u bolesti

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba